Svchost.exe kan niet worden gevonden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

M60BOY

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Hey jongens ik heb een vraag,
Nadat ik mijn computer aan zet komt er een melding van dat svchost.exe niet kan worden geveonden. Er komt niet 1 melding maar 2 meldingen :S.
Het ging als volgt: Ik was bij mijn vriend omdat zijn broer jarig was, we gingen ff PSPen maar later ging de batterij op dus wou ik hem opladen via pc met een usb kabel. Dus deed ik hem erin en wachte af tot hij opgeladen was... Nadat hij opgeladen was ging ik naar huis omdat het best laat was. Toen had ik zin om nieuwe liedjes en Thema's op mijn psp te plaatsen dus had ik mijn psp met de usb kabel in de pc geplaats. Opeens kwam er een virus melding van avast antivirus dat svchost.exe en een andere paar files besmet waren door een virus. Dus had ik snel mijn avast gepauzeert omdat het iritant was. Dus zette ik mijn themas ed op mn psp en haalde mijn psp uit de pc. Later had ik Ccleaner(virus verwijder prograsmma) aan gezet en verwijderde de besmette bestanden. 1 er van was svchost.exe... Later ging ik weer achter de pc en zag ik 2 meldingen dat svchost.exe niet kon worden gevonden...

Mijn vragen:
1.Wat moet ik nu doen??
2.Is het erg/gevaarlijki zonder svchost.exe?

Dat waren mijn vragen en PLEASE help ;]...
En ik denk/weet dat de virus kwam uit de pc van mn vriends(broer).

Alvast bedankt.M60BOY :thumb:

Opeens kwam er een virus melding van avast antivirus dat svchost.exe en een andere paar files besmet waren door een virus. Dus had ik snel mijn avast gepauzeert omdat het iritant was.

Als ik melding krijg dat er waarschijnlijk een virus op mijn pc rondzwerft, dan is het eerste wat ik doe ook mijn virusscanner METEEN uitschakelen.....:confused::(
Dat is hetzelfde als een slot op je voordeur zetten tegen inbrekers. Maar als er op een dag een inbreker je slot open staat te breken, het slot er maar af halen omdat die inbreker zoveel herrie maakt. Dan lekker de inbreker zijn gang laten gaan en achteraf maar eens kijken wat er gestolen is en de politie bellen.........

Buiten dat, probeer eens in de veilige modus op te starten en dan met systeemherstel terug te gaan naar een datum voordat je je psp aansloot nadat die bij je vriend besmet is geraakt.

Misschien ook een goed idee om je psp dan ook gelijk leeg te maken, omdat die waarschijnlijk de overdrager van het virus is.

Cotje

Laatst bewerkt:
Als ik melding krijg dat er waarschijnlijk een virus op mijn pc rondzwerft, dan is het eerste wat ik doe ook mijn virusscanner METEEN uitschakelen.....:confused::(
Dat is hetzelfde als een slot op je voordeur zetten tegen inbrekers. Maar als er op een dag een inbreker je slot open staat te breken, het slot er maar af halen omdat die inbreker zoveel herrie maakt. Dan lekker de inbreker zijn gang laten gaan en achteraf maar eens kijken wat er gestolen is en de politie bellen.........

Buiten dat, probeer eens in de veilige modus op te starten en dan met systeemherstel terug te gaan naar een datum voordat je je psp aansloot nadat die bij je vriend besmet is geraakt.

Misschien ook een goed idee om je psp dan ook gelijk leeg te maken, omdat die waarschijnlijk de overdrager van het virus is.

Cotje

Als ik dat doe gaat mijn bestanden die ik na die virus probleem niet weg als ik een datum terug ga?

Als ik dat doe gaat mijn bestanden die ik na die virus probleem niet weg als ik een datum terug ga?

Is niet echt een compleet duidelijke zin........

Maar als jouw vraag of of je documenten die heb aangepast na de datum die je kiest in systeemherstel verwijderd worden, is het antwoord simpel: nee. Alleen je Windows Systeembestanden worden hersteld naar die datum.

Cotje

Het bestand svchost.exe staat ook in de C:\WINDOWS\system32\dllcache map.

Kijk eens of je het naar de C:\WINDOWS\system32 map kunt kopieren.

Greetz

Het bestand svchost.exe staat ook in de C:\WINDOWS\system32\dllcache map.

Kijk eens of je het naar de C:\WINDOWS\system32 map kunt kopieren.

Greetz

Hey dank je man, de error komt niet meer op mijn beeldscherm nadat ik mijn computer opstart :)
Bedankt! ;] M60BOY

Zet je vraag dan ook even op opgelost, hieronder; zo help je ook andere gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan