svchost.exe (netwerkservice) doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb windows xp, als ik mijn computer opstart dan zie ik dat svchost.exe 6 keer stat in me taakbeheer. Ze werken allemaal zoals het hoort, maar 1 van svchost.exe (netwerkservice) gebruikt een lange tijd 50% van mijn cpu, waardoor mijn computer traag word. Als ik bijvoorbeeld firefox of Internet explorer 7.0 opstart dan gaat die weer 50% van mijn cpu gebruiken, en dan duurt het lang voordat ik kan internetten, als ik dan weer firefox/ie7 weer weg klik is het weer goed, en constant wanneer ik weer internet wil gebruiken gebeurd het weer.
Weet iemand waarom mijn computer dat doet en hoe ik dat kan oplossen?

MVG Delta_Hawk

Heeft met Automatische Updates te maken. Staan dat aan? Zoja, zet Automatische Updates dan even uit, en kijk is wat dat dan geeft.

Ik had automatische updates al uitgezet, maar ik heb hem nu nog een keer extra in services.msc ook uitgeschakeld. Het opstarten gaat nu sneller maar nog steeds als ik internet opga is het nog steeds hetzelfde.

Ik neem aan (dat hoort wel!) dat je Antivirus en Antspyware programma's op je pc hebt staan?
Scan daar eens mee.
Zo niet?
Informeer even naar dit soort programma's, dan zullen we/ik er een paar voorleggen.

ja ik gebuik:
1: Nod32 antivirus
2: A-squared anti spyware
3: windows firewall

Om andere computers bij mij thuis werkt dat allemaal prima met mekaar.
Ik heb met meerdere soorten progs gescant zoals: ad-aware/spybot/nod32/a-squared en spyware terminator, en al die progs konden niks vinden.

Laatst bewerkt:
Zoek eens de de ingebouwde zoek-functie binnen Windows naar chost, en laat even weten wat je vindt.

is een virus ik heb hem ook details: Process Name : C:\WINDOWS\system\32\svchost.exe

File name: c:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\engine\6\INTEL3~1\knlwrap.exe.
Treat name TRojan horse Dropper.agent JOC
hoop dat je hier wat aan heb of dat iemand anders je kan helpen.

bedankt voor je reactie,
Ik had blijkbaar inderdaad een paar virussen op verschillende partities. Ik heb ze er allemaal uitgekregen en me computer werkt nu beter en sneller, maar het probleem die ik had heb ik nog steeds. Dus met die svchost.exe dat draait nog steeds niet naar behoren. Dus heeft iemand nog een idee wat ik er tegen zou kunnen doen?

MVG Delta_Hawk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan