Svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

mystic1

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Mijn computer begon ineens raar te doen, mijn systeemherstel was verdwenen, mijn window update.
Ik had op een bestandje geklikt en daarmee een virus wakker gemaakt.
Na veel virusscanner online te hebben gedaan, hield ik er 1 over.
Backdoor.CiaDoor13.
Voor zover ik weet heeft Nod32 die ook verwijderd.
Nu krijg ik bij het opstarten van de computer telkens de melding, over een scvhost in system32.
Wat is er nu dan nog aan de hand met mijn computer

:shocked:

Scvhost

Eerst staat er

Windows kan het bestand c:\WINDOWS\system32\scvhost.ex niet vinden.Controleer of u de naam juist heb ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna op Zoeken.
Dan klik ik op oke dan verschijnt er dit

Kan het bestand C:WINDOWS\systm32\scvhost.exe, dat in het register staat vermeld, niet laden of starten.Controleer of dit bestand bestaat op de computer of verwijder de verwijzing naar dit bestand uit het register

CiaDoor13 is spyware
Het beste is om een Anti Spyware software te instaleren op je computer die dit soort bedreigingen verwijdert....

Als je windows niet meer perfect kan betreden probeer deze op te starten in veilige modus door de computer onder het opstarten een aantal keren uit en aan te zetten, op geven moment zie je een scherm met een aantal optie en start windows op in veilive modus (misschien als je geen extra computer hebt met netwerk mogelijkheden)

Ga naar deze site: http://www.pctools.com/mrc/infections/id/Backdoor.CIADoor.13/ downooad/scan je pc op spyware en laat deze verwijderen!

Succes!

Mijn computer begon ineens raar te doen, mijn systeemherstel was verdwenen, mijn window update.
Ik had op een bestandje geklikt en daarmee een virus wakker gemaakt.
Na veel virusscanner online te hebben gedaan, hield ik er 1 over.
Backdoor.CiaDoor13.
Voor zover ik weet heeft Nod32 die ook verwijderd.
Nu krijg ik bij het opstarten van de computer telkens de melding, over een scvhost in system32.
Wat is er nu dan nog aan de hand met mijn computer

Hield je er 1 over? Dus hij heeft daarvoor meerdere items verwijderd? Als het goed is word er een logbestand gemaakt wat er allemaal weg word gehaald/gecleaned. Kijk in dit logbestand. Het lijkt erop alsof het bestand wat je nu mist geinfecteerd was door of aangezien werd voor een virus/spyware. Dit bestand is nodig voor een goed werkende xp machine. Ik weet neit of je dit bestand zomaar kunt downloaden/kopieren naar de juiste map maar je kunt het proberen.

Wel wil ik je aanraden, om als je virussen hebt die zich in belangrijke bestanden van Windows hebben verstopt, een herinstallatie te overwegen. Ik vermoed dat ondanks goede reparatiepogingen het systeem instabiel kan blijven.

Scvhost.exe

Hallo,

Na het scanner met spyware doctor, is nu ook het virus weg (Backdoor.CiaDoor13)
Het virus nam volgens de site de naam scvhost aan.
Nu heb ik alleen die melding nog steeds met opstarten???????????
Virus is wel weg.!!!!!!

Hallo,

Na het scanner met spyware doctor, is nu ook het virus weg (Backdoor.CiaDoor13)
Het virus nam volgens de site de naam scvhost aan.
Nu heb ik alleen die melding nog steeds met opstarten???????????
Virus is wel weg.!!!!!!

Misschien handig om service pack van je pc te verwijderen en hem opnieuw te instaleren

kijk bij msconfig eens of er een bestand word opgestart dat lijkt op scvhost. Schakel deze dan uit.

scvhost.exe

oke ben in msconfig
er staat 1 scvhost, maar er staat HKCU\software\microsoft\windowsNT\CurrentVersion\Windows:Load

mag ik deze uitschakelen??????????

groetjes gonny :shocked:

vhost

Hallo,

het probleem met de viruseen is opgelost.
Ik heb alleen nog de melding met opstarten, dan klik ik die weg en kan verder computeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan