svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiwion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
40
De laatste tijd is svchost.exe heel erg druk bezig met niets in het bijzonder, maar hierdoor gaat mijn pc wel langzamer.
Ik heb op het internet rond gekeken en vond dit: http://repair-svchost.org/
Zou dit mijn probleem kunnen oplossen of is dit een niet betrouwbare site.
Heeft iemand hier een suggestie???
 
Een deel van de uitleg in die tekst klopt wel, het gedeelte over svchost virussen heb ik m'n twijfels.
Probeer eerst de tip van Crash.

Als je het toch wilt proberen, maak dan eerst een herstelpunt aan voordat je hiermee aan de slag gaat.

Svchost processen kunnen in aantal verschillen, afhankelijk van de software die je op dat moment hebt draaien(ook op de achtergrond).
 
Ik heb superantivirus nu gedaan (stond al op m'n pc), ik ben nu bezig met malwarebytes anti-malware, die heeft het een en ander gevonden.

Van wikipedia:
The April 30, 2007 release of Windows Server Update Services 3.0 led to reports of svchost.exe issues, including 100% CPU usage, memory hogging, and excessive laptop fan/power usage

Hier zal dan vast al een update van zijn toch?
 
Je verhaal over WSUS (Windows Server Update Services) 3.0 heeft alleen betrekking op Windows Server computers, niet op XP.

Er is malware bekend die onder de naam svchost.exe zich probeert te 'verbergen' als een normaal svchost-proces.
Wat verder vaak wordt gezien op XP is dat de Automatische Updates-service (die óók via svchost.exe wordt gestart) de pc erg vertraagt. Daarvoor is het belangrijk om uit te zoeken wélk svchost proces de schuldige is, en dan te kijken of via dat svchost proces ook de Automatische updates draaien.

Laten we eerst even afwachten wat de malware-scan oplevert, maar je zou (voor de test) eens de Automatische Updates-service kunnen stoppen zodra de pc weer traag is. (Start -> Uitvoeren -> services.msc -> rechtsklikken op Automatische Updates en kiezen voor Stoppen).

Succes,

Tijs.
 
Malwarebytes anti-malware heeft het probleem opgelost. Alles is nu zoals het hoort.
Bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan