svchost.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

slimmen001

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Ik ben bezig met mijn computer weer in orde te krijgen, hij werkt heel traag...

Als ik bij taakbeheer kijk, en dan bij processen, zie ik 'svchost.exe' soms wel 7 keer in die lijst staan. Kan dit? Of is dit een virus?

En er staan volgens mij veel te veel dingen in die lijst, kan ik die lijst ergens uploaden en online scannen ofzo?

Ook dit: ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar mijn computer heeft altijd updates, niet meer normaal. Altijd als ik de computer wil afsluiten, staat er 'updates installeren en computer afsluiten', en dan installeert hij meestal 4 updates. Maar dat kan toch niet? Is dit ook een virus ofzo? Of hoe kan ik dit oplossen?

Oke, ik zal het straks eens bekijken.

Heeft iemand een antwoord op mijn twee andere vragen?

welke windows heb je?
heb je taakbeheer niet per ongeluk ingesteld op "processen van alle gebruikers weergeven" want ook al heb je maar 1 gebruiker kan het soms zijn dat svchost er toch vaker komt te staan als je "processen van alle gebruikers weergeven" aan hebt staan.

xp

er staat idd "processen van alle gebruikers aangevinkt, maar als ik dat uitvink, maakt het geen verschil, we hebben maar 1 gebruiker ;)

ik heb ook maar 1 gebruiker (windows 7 ultimate 64bit) en als ik processen van alle gebruikers aanvink krijg ik er 17 en als ik processen van alle gebruikers uitvink krijg ik er 0

Oke, maar bestaat er zoiets waarmee ik al die programmas kan checken?

En wat over die updates van windows?

Kan iemand op mijn vorige vragen antwoorden?

En, ik heb zoals die link van FTWLTG aanraadde, eens gezocht met de verkenner naar alle svchost.exe bestanden, en als die buiten C:\Windows\system32 zaten was het verdacht.

Nu is de zoekopdracht voltooid, en er zijn 4 svchost.exe gevonden:

1 in windows/system32
1 in C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$
1 in C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
1 in C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\260e3108a35423121f4aaa9d90f9f113

Vraag me niet hoe ze er komen, maar:
1. Hoe komen ze daar?
2. Zijn ze gevaarlijk?
3. Hoe kan ik ze verwijderen?

Die svchost.exe bestanden horen daar. Dus niet gaan verwijderen.

Heb je wel eeen anti-virus programma geïnstalleerd? Controleer je systeem ook eens met Malwarebytes Anti-Malware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan