svchost melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart46

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
21
Goeden avond ,sins een tijtje als ik de pc op start krijg ik op het laats voor dat windows xp
hele maal klaar is de melding dat in svchost.exe een fout is opgetreden en moet worden afgesloten
Klik ik op oke dan start windows gewoon door
Dus eigelijk niets aan de hand maar wel irritant dit komt telkens bij het opstarten terug
Hoe verwijder ik dit

Groeten Mart
 
logboeken

Kijk 's in de logboeken (run-eventvwr.msc) welke svchost vastloopt(netwerkservice,systeem,lokale service)
 
Ik heb in het log gekeeken maar ik snap er niets van
Hier zijn de gegevens bij toepassingen
Vastgelopen toepassing svchost.exe verie 5.1.2600.2180 vastgelopen module unknown versie 0.0.0.0 vastgelopen op 0x00406472
Kan ik hem misschien gewoon wissen in window's

Groeten Mart
 
Nee je kan hem zeker niet zomaar wissen. schost.exe is een essentieel systeem bestand, dat helaas ook veel misbruikt wordt door virussen en spyware. Als je zoekt op '0x00406472' dan zie je dat zowel als virussen als spyware de oorzaak kunnen zijn van deze melding.

Heb je je (up-to-date) virusscanner en anti-spyware programma's al laten draaien?
 
What's running?

Wat is het proces ID in de foutmelding?
Download dit eens en kijk 's welke services afhankelijk zijn van de desbetreffende svchost.
Lees deze site ook maar eens,kost wel wat tijd maar zo kan je evt. naar de oplossing toewerken.
 
Laatst bewerkt:
Het is opgelost zo als llevering zei ,ik heb m'n virus scan en m'n anti spyware door de computer laten gaan er zyn veel spyware gevonden troyaanse paardjes en 1 virus :evil:
sins dien geen fout melding meer. :thumb:
dus bedankt voor de tip's en hopelijk niet tot de volgende keer :love:
Dus bedankt nog maals :D

groeten Mart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan