SVCHOST naar 99%

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb dit probleem al eens eerder gehad en uiteindelijk vorige week mijn systeem volledig gewist (partities gewist en opnieuw aangemaakt, geformatteerd en vanaf XP cd gestart en XP opnieuw geinstalleerd)

Nog steeds loopt na een korte tijd, mijn SVCHOST naar 99%

Ik heb inmiddels met Tasklist gekeken om welke svchost het gaat en wat voor services daar draaien en het gaat om de volgende :

svchost.exe 1036 AudioSrv, Browser, CryptSvc, Dhcp, dmserver, ERSvc, EventSystem, lanmanserver, lanmanworkstation, Netman, Nla, seclogon, SENS, SharedAccess, ShellHWDetection, srservice, Themes, TrkWks, W32Time, winmgmt, wscsvc, wuauserv

Beeindigen van het proces laat mijn systeem direct weer snbel werken maar dan werken ook de betrffende services niet dus dat is ook niet echt een oplossing :confused:

Heeft iemand een idee wat daar eventueel overbodig is of de problemen kan veroorzaken? (of misschien een tool die per service het processorgebruik weergeeft? )

Alvast bedankt :)
 
Hier .., en het zijn geen procenten maar threads.

Niet in mijn geval ;)
Mijn taakbeheer geeft threads niet weer (heb ik uitgevinkt) ; alleen kolom CPU staat daar nog en die is gelijk aan cpu gebruik op volgende tab

Bij de andere topic hielp een update, maar hier helaas niet. Dat is ook de reden van herinstall afgelopen week.
 
Die threads zijn de threads die door een toepassing kunnen worden gebruikt, niet de werkelijke processen die op dat moment worden gebruikt, dan zou ik een belasting hebben van 98% door niet aktieve systeemprocessen.:rolleyes:

De processorbelasting staat eronder en bij prestaties, in procenten.;)

En overigens gaat het bij die TS over het oplossen bij hem met die updates, er staat nog meer bij.
 
Dit probleem gisteren op de computer van mijn dochter opgelost d.m.v. onderstaande.
Download eerst deze fix dit alleen is niet genoeg, je heb ook nog WindowsUpdateAgent 3.0 nodig. Let op, de laatste is een directe download link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan