svchost

Status
Niet open voor verdere reacties.

eisdatop

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Als ik mijn computer heb opgestart, en ik naar taakbeheer ga (ctrl+alt+del). Staat er soms wel 8 keer, dat het programmatje svchost.exe bezig is (zie bijlage). Mijn vraag:

Is dit normaal? want ik vind het wel vreemd!

En antwoorden als hijack logje, daar heb ik niks aan, heb ik al gedaan!

Dus, weet iemand het?

Alvast bedankt!:thumb:

Bijlagen

• svchost.gif
    svchost.gif
    4,3 KB · Weergaven: 24
Dat is normaal.

The Svchost.exe file is located in the %SystemRoot%\System32 folder. At startup, Svchost.exe checks the services part of the registry to construct a list of services that it must load. Multiple instances of Svchost.exe can run at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services. Therefore, separate services can run, depending on how and where Svchost.exe is started. This grouping of services permits better control and easier debugging.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314056

Het bestand SVCHOST.EXE is een vast onderdeel van het Windows-besturingssysteem en zorgt onder andere voor een koppeling tussen dll-bestanden en het Windows-register. Het programma start verder een aantal services op die nodig zijn om Windows XP goed te laten functioneren. Voor de meeste services die worden opgestart, wordt SVCHOST zelf ook gestart. Om die reden komt het programma meerdere keren voor in het scherm van Taakbeheer. Overigens kan de toepassing niet afgesloten worden.

Als u precies wilt weten welke programma’s en services er door SVCHOST zijn geladen, dan kunt u met het volgende commando op de dos-prompt verdere gegevens vinden:

TASKLIST /SVC

bron: pc active

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
Hartstikke mooi! nergens om druk over te maken dus:D

Bedankt voor de (snelle) reacties!:thumb:

Geplaatst door eisdatop
Hartstikke mooi! nergens om druk over te maken dus:D

Ik zou alleen nog even in de firewall kijken of de 'Generic Host Process for Win32 Services' (de omschrijving die M$ aan het proces heeft gegeven) ook serverrechten heeft. Dit kun je beter blocken, anders staan er onnodig poorten open.

<a href="https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2" target="_blank">Hier</a> kun je checken of dat ook werkelijk zo is.

Op 'Proceed' klikken en dan kiezen voor 'Common Ports'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan