sw20.exe - Trojan horse BHO.GKO

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper1991

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
AVG heeft bij mij sw20.exe verwijderd

C:\WINDOWS\system32\sw20.exe (Trojan horse BHO.GKO)
en
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\SW20 (Found registery key with reference to infected file C:\WINDOWS\system32\sw20.exe

Betekent dat er een virus zat in sw20 of dat AVG weer iets ten onrechte verwijderd?
Ik kan sw20.exe niet meer op mijn pc terug vinden. Via google kwam ik er achter dat ik sw20.exe nodig heb voor mijn grafische kaart. What to do?

Alvast bedankt!

Casper

Als je zeker bent dat het geen virus is kan je eens kijken in je virus vault bij AVG. Als het daar nog inzit kan je het altijd terug plaatsen.

Bedankt, het staat inderdaad nog in mijn virus vault. Maar helaas ben ik niet zeker of het geïnfecteerd is of een vals alarm is..

ja, eigenlijk wel. Zorg dat je goed weet waar hij staat, want ik denk dat je ook een aparte file kunt latens scannen zodat je niet heel je pc moet scannen alhoewel ik daar niet zeker van ben. Als hij daar ook positief is, verwijderen zou ik zeggen en anders is het misschien een vals positieve. Je kan hem eventueel toch verwijderen en in virusvault laten staan. Dan kan je afwachten of je pc problemen geeft of niet.
Elke virusscan geeft af en toe wel eens een vals positieve dus het is best mogelijk.
success

Dan hebben we idd weer een vals positieve. Je kan dat eventueel melden aan AVG. Je kan AVG de bewuste map waar het bestand staat tijdelijk laten negeren. Bij 1 vd volgende updates zal dat dan wel aangepst zij en kan je de map terug laten meescannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan