swamp file

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtuosa

Meubilair
Lid geworden
17 aug 2001
ff een vraag of mij swamp file die is nu momenteel,
1,99 GB.
en loopt soms op naar zon 3,00 GB
is het nu echt nodig zo veel swamp te heben met 2gb,
geheugen in de pc ?

Swamp file? LOL:p

Swap file is het....;)

Swap file
De swap file (andere benamingen: paging file of virtueel geheugen) is een soort overloopgebied voor het geheugen. Alle programma's en gegevens moeten in het geheugen geladen worden voor Windows er mee kan werken. Als er geen ruimte meer is in het geheugen, wordt een deel van de inhoud tijdelijk in de swap file op de harde schijf geparkeerd. Dat is ongunstig, omdat toegang tot de schijf veel meer tijd kost dan toegang tot het geheugen.

Enkele aanbevelingen m.b.t. de swap file:

Het geheugen moet voldoende groot zijn, omdat intensief gebruik van de swap file tot vertraging leidt;
De swap file moet voldoende groot zijn om te passen bij het geheugen.
Met 256 MB memory of minder kan je het beste de swap file 2 keer zo groot maken. Maak in andere gevallen de swap file ongeveer even groot als het aanwezige memory;
Maak de minimale en maximale grootte van de swap file aan elkaar gelijk, om te voorkomen dat Windows de file steeds uitbreidt en inkrimpt;
De swap file is belangrijk en wordt veel gebruikt, en zou daarom het beste op een aparte gedefragmenteerde partitie gelegd kunnen worden.
Deze actie vereist wel enige kennis van zaken, maar is in mijn ogen ook niet supernoodzakelijk.
Instellingen voor de swap file kan je vinden via Start - Instellingen - Systeem - Prestaties - Virtueel geheugen (Windows 95/98/ME), of via Start - Instellingen - Systeem - Geavanceerd - Instellingen (in de sectie Prestaties) (Windows XP).

BRON

nou is meer een swamp te veel ruimte dat dat in neem.
vind ik dus.
ben momenteel zonder aan het draaien en veel merk,
ik dus niet zonder swap

maar het vlieg zo lekker nu :o
geheugen is nog geen 20% van in gebruik

hmm een vraag op een vraag is geen antwoord
maar 1 gebruik te veel ruimte op schijf.
en 2 is nu toch sneller dan met dat de swap file.

Daarom!! ik vind dat je gelijk hebt, maar of het goed is?

proberen lijk me toch zo lang er geen last is dan laat,
ik het gewoon zo en als die dan raar doet kan ik alijd,
nag de file aan maaken lijk me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan