Swap image, maar hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb in fireworks hetvolgende probleem.

Ik heb links en bovenaan in een site een aantal knoppen waarvan ik via "swap image" bij een rollover van de muis een steeds verschillende tekst midden op de site wil hebben. Heb dus maar 2 gedrags-statussen nodig voor elke knop. (up & up whil over). Heb de knoppen zelf helemaal werkend. Het gaat mij alleen om het koppelen van de knoppen aan de aangemaakte segmenten (slices).

Ik heb 3 lagen aangemaakt
1. Web-laag
2. Button-laag
3. Ondergrond-laag

In de laag "Ondergrond" heb ik 9 frames aangemaakt (frame 1 = geen actie, frame 2 t/m 9 voor de teksten behorende bij de 8 buttons). Daarnaast heb ik (in frame 1) alle knop-afbeeldingen op de Buttonlaag naar buttons getransformeerd en deze elk afzonderlijk van alle 4 de afbeeldingen voorzien voor de gedragstatussen (states) van de betreffende knop.

Daarna heb ik (nog steeds met frame1 geselecteerd) een segment(slice) aangemaakt waar alle afzonderlijke teksten moeten worden afgebeeld. Nu koppel ik de knoppen aan de slice via de optie "afbeelding wisselen" (swap image) en verwijs naar het corecte frame met de beijbehorende tekst.

Resultaat is dat de knop zelf functioneerd maar de aangemaakte slice wordt niet aangestuurd.
Ik heb verschillende demo's gezien en zie niet waar het fout gaat.
Wie kan helpen ??? :thumb:

Laatst bewerkt:
Even voor het leermoment van anderen . . .
Het blijkt dat de "buttonstates" bij CS4 gewoon de Frames zijn die rechts verschijnen.

Simpel dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan