Sweex adsl modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Hoi,

ik heb zojuist bovenstaande modem/router gekocht en alles werkt prima op een dingetje na, ik kan hem niet beveiligen. Via 10.0.0.2 kom je in je router, onder wireless staat dan dit:
Please configure your wireless setting here.
SSID (naam opgeven)
Channel (staat op 6)
Security Enable Encryption
Disable Encryption

Key Length 64 bit 128 bit
(5 bytes for 64 bit or 13 bytes for 128 bit)
En daaronder 4 keyopties die je aankan vinken.
Wanneer ik hem op enable zet en daarna een key aanvink dan blijft ie na verloop van tijd hangen. Iemand enig idee hoe dat kan?!

Configureer je de router over een draadloze verbinding of gewoon via de kabel?

ik heb de kabel wel in mn computer dus ik neem aan dat het dan via de kabel gaat??,, of toch niet?

Het probleem is opgelost! Ik deed het inderdaad draadloos en dat werkte dus niet, via de kabel wel! Thanx!

Graag gedaan :) Nu nog even de WEP key invullen op de draadloze verbinding en dan zou je er ook weer draadloos bij moeten kunnen.

is ook gelukt! Was ook nodig, er zat nl al iemand anders op mn netwerk!:D

oeps :) dan was het inderdaad wel nodig.

voor extra beveiliging kan je ook nog

- de SSID broadcast uitzetten
- de MAC filter aanzetten
(als je router die functies heeft)

en het wachtwoord van de router veranderen als hier nog het standaard wachtwoord op staat.

Wanneer ik ssid broadcast uitzet wordt ik dan "onzichtbaar" voor anderen??
En wat is een mac filter?

Als je de SSID broadcast uitzet stuurt je accesspoint niet meerdere keren per seconde de naam van je accesspoint de lucht in. Hierdoor ben je inderdaad lastiger te vinden, je moet dan je SSID handmatig op de pc invullen. De SSID is nog wel te vinden met truukjes, maar de toenvallige voorbijganger stop je er doorgaans wel mee.

Elke netwerkadapter heeft een uniek fysiek (MAC) adres, zo ook je draadloze kaartje. Bij een mac filter geef je een lijst met MAC adressen in, alleen deze adressen worden dan toegelaten op je netwerk. Je vind het fysieke adres van je kaart met het commando:
ipconfig /all
Natuurlijk valt deze beveiliging ook weer te omzeilen (er zijn truuks om je MAC adres te veranderen), maar je maakt het weer een stuk lastiger.

Toch nog een vraag: Bij azureus moet ik pporten opengooien, dat kan bij virtual server als het goed is. Maar als ik bij azereus ff scan geeft hij aan nat-fout. Wat moet ik nu veranderen?

Als ik jou toch niet had:D .
Mn poort staat open! Alleen het geven van een vast ipadres werkte (nog) niet of is dat verder niet van belang?

Je werkt nu nog met DHCP adressen? Dat kan inderdaad lastig zijn omdat je de poort forward naar een bepaald ip adres. Het kan dus voorkomen dat dat ip adres aan een andere computer in het netwerk wordt toegewezen.

Je kan alle computers in het netwerk gewoon een vast ip adres geven. Dit doe je in het Configuratiescherm > Netwerkverbindingen en dan bij de eigenschappen van de desbetreffende verbinding "Internet Protocol (TCP/IP)" selecteren en op "eigenschappen" clicken.

Dat staat nu waarschijnlijk allemaal op automatisch. Je kan dan handmatig bijvoorbeeld invoeren:

ip adres: 10.0.0.3
subnetmasker: 255.255.255.0
standaard gateway: 10.0.0.2

primaire dns server: 10.0.0.2

Elke computer moet een uniek ip adres hebben.

De DHCP server in je router kan je dan uitzetten om conflicten te voorkomen.

Oke! Heb ik ook allemaal ff gedaan en hopelijk werkt nu alles naar behoren! En alweer bedankt:)
En nu ga ik nog ff schieten want ik kan ff geen router meer zien:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan