Sweex Broadband router en ISDN

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Berichten
117
Heb recent een Sweex Broadband router met 4 poorts 10/100 switch aangeschaft. Wilde deze gaan gebruiken om een netwerkje op te zetten (op dit moment met 2 PC's) en te internetten.

De 2 PC's zijn voorzien van Windows 98 SE en hebben een LAN card. Aansluitingen zijn als volgt, PC (eerst maar 1 aangesloten) via LAN card (was voorheen via ISDN card naar ISDN lijn) naar router en router middels MDI-X poort aangesloten op ISDN lijn. Er zit dus geen ISDN modem tussen. Weet niet of dat nodig is.

Heb alle IP adressen automatisch in laten stellen en heb de gegevens van mijn provider ingevoerd bij de configuratie van de router.

Maar alles wat ik probeer, ik krijg geen internet verbinding, welke stommiteit bega ik ??

Groeten
 
ik heb thuis ook dezelfde router en ik heb ADSL en bij mij werkt hij perfect. ik weet niet of dit bij jou ook het geval is, maar ik heb hem in de MDI-II poort moeten stoppen niet in de MDI-X...dus misschien heb je hem in de verkeerde poort gestopt
probeer dit anders eens:
ms-dos schermpje openen en intypen:
ping 192.168.2.1
als het goed is, is dat het ip-adres van je router en hoor je nu 4 keer "Antwoord van..." te krijgen
suc6 dermee :thumb:

JPeetje
 
JPeetje,

Bedankt voor je suggestie maar ik heb de router teruggebracht naar de winkel en heb een hub/switch opgehaald. Moet nl alles via de meterkast regelen en met ISDN gebruik je een interne PCI kaart. Wil ik alles goed laten werken met de router, had ik nog EUR 105-200 moeten investeren. Vond ik op dit moment een beetje onzin aangezien ik niet weet wanneer ADSL/WDSL bij ons in het dorp beschikbaar is.

In ieder geval bedankt.

Baldo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan