Sweex hub aansluiten op een netgear router

Status
Niet open voor verdere reacties.

palmertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
hallo allemaal

Ik heb een Sweex 8 port switch Model : Sw018 gekocht en die wil ik aan sluiten op een router van Netgear Model : wgr 614 v7.

Echter als ik hem aan sluit krijg ik geen internet meer op me computer. Hij zegt ongeldig ip adres.

ik heb hem als volg aangesloten modem -> router -> switch -> pc

Ik wil ook mijn ps3 op de hub aansluiten.

Weet iemand wat ik kan doen aub.

groetjes Michael

Je hebt het toch prima gedaan. Ik kan zo geen plaatje vinden van de achterkant, maar zit er misschien een uplink poort op die van je router af moet komen?

Dus:

Modem -> wan poort router -> Lan poort router -> uplink poort Sweex -> lan poort sweex -> pc

EDIT: Kijk eens op je router of de poort waar je je swicth op aangesloten hebt staat op auto negotiating of op 100mbit full duplex? Probeer iig alle apparaten hetzelfde te houden wat betreft deze instelling. Ik moest een paar jaar geleden mijn router op full duplex zetten terwijl een nieuwe router weer liever auto negotiating had.

Laatst bewerkt:
ik snap niet helemaal wat je bedoeld..

sorry maar ben er niet echt in thuis. waar kan ik het zien over dan duplex enzo?
En die wanpoort enzo snap er niks van...

Hoi !

Bij je Sweex is er geen aparte uplink-poort, dus dat kan het probleem niet zijn: Quote:

Elke netwerkpoort op de switch is voorzien van een kortsluitbeveiliging. Bovendien kan elke poort gebruikt worden als uplink-poort, wat inhoudt dat je gemakkelijk andere HUB's of switches kunt aansluiten om een nog groter netwerk te creëren.
Einde Quote uit de handleiding.

De switch zou zonder meer zo moeten werken zonder problemen.

In je PC: Windowstoets + R - cmd - enter.

Achter de prompt trommel je: ipconfig /all

Kijk daar even welk IP-adres je nu toegewezen krijgt.

Greetz,

Harry.

ik krijg helemaal geen ip adres meer toegewezen als ik die switch aansluit dus krijg ook niks tezien als ik ipconfig/all doe...

mvg michael

ps. zodra ik die switch er tussen plaats dan krijg ik dus geen ip adres meer... ongeldig ipadres geeft hij dan aan bij mijn netwerkverbindingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan