Sweex kaartlezer / traag opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron321

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Ik heb een sweex kaartlezer (voor m'n foto's) aangesloten via usb.
Als ik deze aangesloten laat zitten start mijn pc heel traag op.
Wat kan ik hier aan doen?

Daar heb ik wat aan.:confused:
Helaas heeft Bertus wel gelijk. Je hoort over het algemeen niet veel goeie reactie over het merk Sweex, behalve dat het goedkoop is.
Wat voor soort reader heb je?
Deze?

FC100061_img_pro_a.jpg

Ik heb ook zo'n model in mijn pc zitten alleen dan het 6 in 1 model, reuze handig ding maar ook het probleem wat jij aangeeft, de pc start zeer traag op en de bediening in het bios is ook als een slak zo traag.
Zodra het apparaat via usb afgesloten wordt is het probleem over, ik heb geen oplossing kunnen vinden, in mijn vorige pc werkte hij (min of meer) goed.
Misschien een bios update? Ik waag dat er persoonlijk niet op, ik vind het risico te groot om mijn moederbord naar de grootjes te helpen en misschien is het ook wel niet eens de goede oplossing.

CR002_img_pro_a.jpg

Het is deze,
Ik dacht misschien dat je ergens iets aan kon passen dat hij niet al die stations controleerd tijdens het opstarten, want dat is het probleem denk ik?
Dan blijf ik maar de usb kabel inpluggen als ik de reader nodig heb.

Bedankt voor de reacties.

Sweex Support zei:
Bepaalde moederborden scannen eerst alle usb poorten, voordat zij verder gaan met opstarten. Waarschijnlijk doet uw moederbord precies hetzelfde, en hier is niet echtveel aan te doen.
Dit antwoord kreeg ik van Sweex Support.
Zou dat kunnen?

Moederbordnaam MSI KT4V (MS-6712)

Dat zou best kunnen inderdaad. Bij mijn vorige bord van MSI, met een Award bios had ik er geen last van, nu met de Asus K8V-X SE heb ik er wél last van.
Dit bord heeft hetzefde merk bios als jij zie ik (AMI).
Of het een geldig excuus is weet ik niet, maar het zou wel invloed kunnen hebben.

Dus hetzelfde probleem zou ik misschien ook hebben met een ander merk kaartlezer?

Als je Sweex mag geloven wel.
Ik zelf zou het niet weten. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan