Sweex LW303 maakt geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Threetimes

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Ik heb een Sweex LW300 802.11n router.
Eerst gebruikte ik de Sweex LW302 PCI adapter, maar daarmee haalde ik maar 16 Mbit/s.
Ik had gelezen dat de USB-ontvanger beter zou moeten werken, dus ik heb ze geruild.
Hardware.info:
Onze ervaringen met PCI-adapters zijn niet geweldig, mogelijk ook doordat deze vrijwel zonder uitzondering de antennes achter de PC plaatsen ten opzichte van de router: niet direct de beste opstelling voor een storingsvrije verbinding. Om die reden zijn eigenlijk alleen USB adapters interessant, welke het over het algemeen ook goed doen, ondanks de beperkte omvang van de antenne. Het verdient wel altijd aanbeveling een exemplaar te kiezen met een standaard aan een verlengsnoer, of zelf een verlengkabel te regelen.
Toet had ik de Sweex LW303 USB adapter...

Ik heb hem geïnstalleerd in Ubuntu 8.10 met ndiswrapper 1.9 (later ook in Vista Ultimate 32bit, zelfde probleem).
Hij ziet een paar voor mij (en de buren) netwerken, waaronder m'n eigen netwerk.
Als ik wil verbinden (Ubuntu) doet hij er erg lang over, en na een tijdje vraagt hij om de sleutel, en dat herhaalt zich een paar keer. Hij maakt nooit verbinding.
In Vista gaat het wat sneller, na de wizard vertelt hij me dat hij geen reactie van de router krijgt. Dat lijkt me raar, want met de PCI adapter werkte het wel!

Vista zegt me dat ik meer informatie kan vinden in de logboeken (bijlage).

Ik heb het via een laptop met 802.11g ontvanger geprobeerd, en ook daar haal ik probleemloos 16 Mbit/s. Voor 802.11g acceptabel, maar voor 802.11n niet echt...

Groeten,
Peter

P.S. Fijne feestdagen en een prettig 2009!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is gewoon raar: hij ziet opeens geen netwerken meer...
Ndiswrapper (Ubuntu) en apparaatbeheer (Vista) zeggen dat hij "gewoon" werkt. In Vista al meerdere keren hetstart, en het apparaat opnieuw geïnstaleerd, zonder effect.

Iemand een idee?

Groeten,
Peter.

Op een of andere manier werkt hij weer een beetje in Ubuntu, ik weet niet of ik problemen in Vista erg vind...

Laatst bewerkt:
De gebruikte USB-poort werkte niet helemaal, via een andere poort werkt het nu.

Sweex LW050v2

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik wens jullie allemaal alvast een fijn, gezond en gelukkig nieuwjaar!

Mijn vraag is het volgende:

Ik heb een sweex LW050v2 router

- Ik dacht even een firmware update te gaan doen, maar ik was te snel met lezen en heb de verkeerde file geupdate! Erg stom en dom natuurlijk.

Maar nu branden alle lampjes behalve de sys en wlan van mijn router en ik kan deze ook niet resetten of wat dan ook!

Heeft iemand hier enige ervaring mee? Kan iemand mij hiermee helpen?

Wat kan ik doen om toch nog de router te resetten en de juiste firmware erop te krijgen?

Graag een spoedige reactie aub! Alvast bedankt voor de moeite

Laatst bewerkt:
Waarom in mijn onderwerp?
Ik zou een nieuwe starten, dan lezen meer mensen het.

(ik zie dat je dat nu gedaan hebt:p)

ja sorry! is erg irritant omdat ik nu met kabel verbinding moet maken voor mijn ps3 en daarvoor moet ik mijn ps3 weer verplaatsen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan