Threetimes
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2008
Ik heb een Sweex LW300 802.11n router.
Eerst gebruikte ik de Sweex LW302 PCI adapter, maar daarmee haalde ik maar 16 Mbit/s.
Ik had gelezen dat de USB-ontvanger beter zou moeten werken, dus ik heb ze geruild.
Hardware.info:
Ik heb hem geïnstalleerd in Ubuntu 8.10 met ndiswrapper 1.9 (later ook in Vista Ultimate 32bit, zelfde probleem).
Hij ziet een paar voor mij (en de buren) netwerken, waaronder m'n eigen netwerk.
Als ik wil verbinden (Ubuntu) doet hij er erg lang over, en na een tijdje vraagt hij om de sleutel, en dat herhaalt zich een paar keer. Hij maakt nooit verbinding.
In Vista gaat het wat sneller, na de wizard vertelt hij me dat hij geen reactie van de router krijgt. Dat lijkt me raar, want met de PCI adapter werkte het wel!
Vista zegt me dat ik meer informatie kan vinden in de logboeken (bijlage).
Ik heb het via een laptop met 802.11g ontvanger geprobeerd, en ook daar haal ik probleemloos 16 Mbit/s. Voor 802.11g acceptabel, maar voor 802.11n niet echt...
Groeten,
Peter
P.S. Fijne feestdagen en een prettig 2009!
Eerst gebruikte ik de Sweex LW302 PCI adapter, maar daarmee haalde ik maar 16 Mbit/s.
Ik had gelezen dat de USB-ontvanger beter zou moeten werken, dus ik heb ze geruild.
Hardware.info:
Toet had ik de Sweex LW303 USB adapter...Onze ervaringen met PCI-adapters zijn niet geweldig, mogelijk ook doordat deze vrijwel zonder uitzondering de antennes achter de PC plaatsen ten opzichte van de router: niet direct de beste opstelling voor een storingsvrije verbinding. Om die reden zijn eigenlijk alleen USB adapters interessant, welke het over het algemeen ook goed doen, ondanks de beperkte omvang van de antenne. Het verdient wel altijd aanbeveling een exemplaar te kiezen met een standaard aan een verlengsnoer, of zelf een verlengkabel te regelen.
Ik heb hem geïnstalleerd in Ubuntu 8.10 met ndiswrapper 1.9 (later ook in Vista Ultimate 32bit, zelfde probleem).
Hij ziet een paar voor mij (en de buren) netwerken, waaronder m'n eigen netwerk.
Als ik wil verbinden (Ubuntu) doet hij er erg lang over, en na een tijdje vraagt hij om de sleutel, en dat herhaalt zich een paar keer. Hij maakt nooit verbinding.
In Vista gaat het wat sneller, na de wizard vertelt hij me dat hij geen reactie van de router krijgt. Dat lijkt me raar, want met de PCI adapter werkte het wel!
Vista zegt me dat ik meer informatie kan vinden in de logboeken (bijlage).
Ik heb het via een laptop met 802.11g ontvanger geprobeerd, en ook daar haal ik probleemloos 16 Mbit/s. Voor 802.11g acceptabel, maar voor 802.11n niet echt...
Groeten,
Peter
P.S. Fijne feestdagen en een prettig 2009!
Bijlagen
Laatst bewerkt: