sweex netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan9

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
36
imijn computer draait onder win 98, nu hebben we pas een (sweex) router die het prima doet,maar er moest een nieuwe8sweex) netwerkkaart inde pc. en toen kwam het probleem.
kaart er keurig ingezet,pc gaf aan dat ie nieuwe hardware had gevonden en of ik de flop met drivers erin wilde doen.toen ik dat gedaan had en ie de nieuwe drivers kon downloaden gaf ie aan dat ie ze niet kon vinden.daarna nog verschillende keren geprobeerd,maar niks.nog een kaart gekocht. je kan immers niet weten, maar hetzelfde probleem.
nu adviseerd de dealer om de win 98 opnieuw te installerenmaar ik ben nog zeer onervaren heeft er iemand een oplossing bvd. Daan9:mad:
 
ok,. (heb zelf momenteel geen '98)
maar goed:

- staat er ook wat in "Apparaatbeheer" ?
(moet je kijken bij configuratiescherm > systeem)
---> wellicht staat er een netwerkkaart met uitroepteken


drivers kun je ook hier vinden:
http://www.sweexeurope.nl/content.asp?dlid=65
(maar goed je hebt ze al)


P.S.
Lijkt me een beetje overbodig om Windows'98 opnieuw te installeren om een netwerkkaart.
 
voor de 100/10 (netwerkkaart)

Installation Procedure
-----------------------
1. Plug the adapter into one of the Master PCI slots of your PC.
2. Power on your PC.
3. Open Windows 98 operating system.
4. Windows 98 will prompt "PCI Ethernet Controller" in "Add New Hardware
Wizard" dialog box, then click <NEXT> button.
5. Select "Search for the best driver for your device" from "Add New Hardware
Wizard" dialog box, then click <NEXT> button.
6. Insert driver disk bundled with "100/10M Ethernet PCI Adapter".
7. Enter the driver pathname, then click the <NEXT> button from "Add New
Hardware Wizard" dialog box.

Example : A:\WIN98

8. Select your installed adapter - "100/10M Ethernet PCI Adapter"
, then click the <NEXT> button from the dialog box.
9. To complete the process, please follow the instructions on the screen.
10. Restart your computer.
 
http://www.microsoft.com/mscorp/java/
heb ik geen mogelijkheijd kunnen download.
Ik ga het nu weer proberen, bedankt.
NU is het wel gelukt, bedankt
.
Ik wil voor de kabel een sweekrouter kopen.
 
Laatst bewerkt:
Neem alstjeblieft geen sweex, die troep werkt toch nooit. Ga dan liever voor een ander B-merk; sitecom. Sitecom spullen zijn ook niet duur, maar werken wel beter(makkelijker, en minder stress.........)
 
Geplaatst door PC-user
Neem alstjeblieft geen sweex, die troep werkt toch nooit. Ga dan liever voor een ander B-merk; sitecom. Sitecom spullen zijn ook niet duur, maar werken wel beter(makkelijker, en minder stress.........)


Waaom komt de Sweex wel als beste uit de test van PCM nr.: 3 maart 2004????

Heb zelf de ervaring met sitecom... dat was pas ellende.
 
Heb zelf Sweex netwerkkaart, Sweex ADSL modem incl router met 4 poorten, werkt alles perfect, nooit probleem mee gehad!!:D :D :D :D :thumb: :thumb: :love: :love:
 
:) (kan een hele discussie worden)

Heb: Sweex Optical muis, sweex router, (en werkt prima)
 
Sweex

Had van de week ook een netwerkkaartje van Sweex, gekocht bij de MediaMarkt voor € 5,00.
Kreeg dat ding met geen mogelijkheid aan de praat.
Het er nu ééntje gekocht bij Kinorama voor € 3,90 en die werkte gelijk als een speer.
Probeer trouwens je kaart eens opnieuw aan te melden in W98. Start/uitvoeren/winipcfg/ok
 
Wajang, dat probleem had ik dus ook. Sweex hoeft niet altijd slecht te werken, maar vaak wel. Verder zijn externe hardware producten goedkoop afgewerkt. Je ziet aan externe sweex producten dat ze niet duur waren..............heel lelijk vind ik.
 
L B A ?

hartelijk dank voor de tips, maar helaas het mocht niet lukken.Daarom heb ik besloten om toch mijn pc te formatteren. Maaar nu heb ik het volgende probleem weer, er komt geen einde aan!?Nu geeft de PC aan als ik win98 er weer op wil zetten dat er fouten zijn geconstateerd op de harde schijf en ik L B A waarschijnlijk moet inschakelen. Ik ben volkomen de weg kwijt. Wat moet ik doen??enne o ja een vriend adviseerde(dat was voor deze problemen) om er winxp op te zetten Wat vinden jullie? Ik heb een licentie liggen van mijn laptop . dank je wel alvast.:(
 
Je wilt er win xp opzetten? wat voor systeem heb je??
Je hebt je harde schijf volledig geformatteerd? en niet iets van snelformatteren of zo?
Je zou ff op de website van de HD frabrikant een programma kunnen downloaden, en deze je hd laten testen. deze geeft precies aan wat er mee aan de hand is.
Als Win aangeeft dat je LBA moet aanzetten dat kan je vinden in je bios.....
 
ik heb de schijf inderdaad geheel geformatteerd, ik heb een pentium 2,en ben inderdaad in de bios beland.
Maar dat is voor mij abacadabra,
Als ik de win xp cd erin doe en het commando D:setup.exe zegt ie dat hij geen dosprogramma kan vinden. Dit gaat net zo bij Win 98.
Alle tips zijn welkom,Bedankt tot zover
 
(even over de winxp-cd)

Ik neem aan dat die bootable is, dus dat je ervan kunt opstarten. Alleen het probleem is waarschijnlijk dat dit nog niet aangegeven is in het bios.

Dus:
- Druk op de "Del" knop als je de computer opstart
(je moet in 't bios kijken naar een tekst met "boot" of bootdevice )

en wellicht heb je hier wat aan:
http://ostt.no-frills.net/How_do_I_boot_to_the_Windows_CD.htm
 
bedankt voor uw reaktie,ik heb 'm aandachtig doorgelezen ,maar misschien kunt u me nog een stapje verder helpen, we zijn tenslotte nu al een eind op weg toch?? Het volgende is in mijn bios te vinden:
standart cmos setup
bios features setup
chipset features setup
power management setup
pnp/pci/configuration
load bios defaults
load opium settings
integraded peripherals
supervisor password
ide hdd autodetection
save and exit setup
exit without saving
nou weet ik niet waar ik precies moet zijn en sommige dingen kan ik ook niet veranderen, toch moet ik de cd rom aan de praat zien te krijgen.graag uw hulp nog een keer.
 
het is inderdaad gelukt,zoals u zei .
De computer start nu op via de cdrom;maar ik krijg dus het volgende de hardwareconfiguratie word gestart»
Windows setup»bestand laden»windows word gestart»verwijderd oude windows bestanden»setup kopieert bestanden naar windows instalatiemappen»setup initialiseert uw windowsconfiguratie» dan wordt de computer opnieuw opgestart en beloofd verder te gan met het installeren,maar er komt niks nieuws bij
het hele gedoe begint weer van voren af aan.
Ligt dit aan de computer of aan de cdrom? of aan allebij.
graag uw hulp nog een keer . BVD,Daan9
 
mijn vraag is nog niet helemaal opgelost(zie bericht hiervoor) misschien zijn er nog oplossingen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan