Sweex PCI 5.1 kaart, geluid uit maar 2 boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RowanP

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
78
Ik heb onlangs mijn computer geformateerd. Bij mijn vorige windows xp installatie werkten mijn beide Sweex PCI 5.1 kaarten prima. Ik gebruikte ze voor mijn 5.1 boxen en 5.1 headset. Echter na de format krijg ik maar geluid uit 2 boxen op beide kaarten. De software is gewoon geïnstalleerd en tune-up heeft het probleem ook niet kunnen verhelpen.
Op apparaatbeheer heten ze: CMI8738/C3DX PCI Audio Device
Op geluiden en audioapparaten heten ze: C-Media Wave Device

Ik heb rondgezocht op dit forum maar kon een vergelijkbaar topic (of een topic wat me kon helpen) niet vinden.

Met vriendelijke groet, Rowan!
 
Staat het bij de eigenschappen van het geluid (configuratiebeheer -> geluid) ook op 5.1?
 
Er zal toch wel een optie verkeerd staan denk ik dan.

In de instellingen gekeken en de speakers aangepast naar 5.1 ??, staat standaard op 2 speakers

In configuratiescherm naar geluiden en audioapparaten>tabblad AUDIO> De bovenste optie klik je op Geavanceerd en stel daar je speakers goed in.(5.1)
Het kan zijn dat de sofware van je geluidskaart ook een icoon heeft aangemaakt in je taakbalk en daar kun je het ook instellen.
 
Beide staan al op 5.1, had ik misschien even moeten melden.
 
Beide staan al op 5.1, had ik misschien even moeten melden.

Ik heb zelf ook een 5.1 geluidskaart van Sweex(usb versie) en hierbij moest ik bij de software van sweex 5.1 instellen, en bij windows audio gewoon op stereo laten staan, als ik dit niet deed kreeg ik er juist stereo uit. (beetje vreemd, maar het is toch wel zo);)
 
Hoeveel draden heb je om aan te sluiten.
Zitten ze wel in de goede plug

Ze zitten allemaal in de goede plug. Hij geeft alleen signaal aan front. Dus:
Front in front -> geluid uit voor
Rear in front -> geluid uit achter
c/s in fron -> geluid uit de centrale box voor.
Ik heb 3 om aan te sluiten; groen voor front, zwart voor rear, oranje voor central/sub

Ik heb zelf ook een 5.1 geluidskaart van Sweex(usb versie) en hierbij moest ik bij de software van sweex 5.1 instellen, en bij windows audio gewoon op stereo laten staan, als ik dit niet deed kreeg ik er juist stereo uit. (beetje vreemd, maar het is toch wel zo);)

ik heb dat even geprobeert, maar hielp helaas niet :( . ook niet na reboot. Kan je anders screens maken van je instellingen, misschien heb ik het niet helemaal goed gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil best wel screens malen, maar dat wordt dan morgen. Wat ik ook had is dat m'n input verkeerd stond bi de sweex software. Dit stond op 6 k(kanaals) en dit moest 2k zijn. Dus misschien kan je hier ook nog naar kijken...
 
nou nu ik kritisch naar de software van mn geluidskaart kijk zie ik in het voorbeeld maar 3 plugs staan;
groen: Line Out/Front Speaker
blauw: Line-In
roze: Microphone-In

terwijl ik 5 kleuren op mn kaart heb staan:
9302029_small.jpg
 
Dus dat icoontje om de instellingen aan te passen staat in je taakbalk bij je klok?
 
Ik zal de handleiding vanavond doornemen, moet zo weg.
Ja de C-Media Mixer staat in mn taakbalk.

ik laat daarna wel even van mij horen!:D
 
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. In mijn C-Media mixer programma krijg ik het plaatje wat ik bijgevoegd heb, ipv van de juiste weergave zoals die in de handleiding. Ik heb geprobeert de driver van de sweex site eroverheen te installen, maar zonder resultaat. Kan ik misschien die drivers en programma's van mijn computer afhalen, om vervolgens op goede hoop een nieuwe install te doen?
 

Bijlagen

  • c-media.jpg
    c-media.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 47
Hier de drivers voor XP: http://www.sweex.com/images/artikelen/SC002/Drivers/SC002_drv_xp_whql.zip

Voordat je dit doet ga je via software alle oude drivers verwijderen.
Opnieuw opstarten.
Windows vind nieuwe hardware als het goed is, deze kun je annuleren of stop zetten, je hebt je eigen drivers.
Als dat klaar is kijk je eerst in de verkenner of de mappen ook weg zijn, zo nee dan handmatig rechtsklik en verwijderen kiezen.

Daarna kun je de nieuwe drivers installeren.

Of je installeert eerst Driver Genius Pro met BVADJMPS89CPGGQ6C459PNTTFS6H5WQ7SYSH en laat deze zoeken naar de laatste drivers.
 
Nadat ik de drivers ge-deinstalleerd heb, gereboot heb, en de installatie afgerond heb van jouw link krijg ik de volgende melding (zie bijlage).
Vervolgens worden mijn geluidskaarten niet herkend in "Geluiden en Audioapparaten". De key voor Driver Genius Pro werkte helaas niet :(
 

Bijlagen

  • c-media2.jpg
    c-media2.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 54
Het is een LX. Ik heb de driver gedownload en geïnstalleerd. Helaas zonder succes wederom :(
pluggen nogmaals gecheckt, die kloppen.
 
Ik zou het dit moment niet weten.
Ik zou wel eens mee willen kijken bij je met Teamviewer, misschien zie ik dan dingen die wel of niet kloppen.

Geheel vrijblijvend natuurlijk.
Download teamviewer door te klikken.
Via de mail dan even het ID doorgeven en het wachtwoord. sdr-computer at ziggo.nl
http://www.teamviewer.com/download/TeamViewer_Setup.exe

Als je er gebruik van wilt maken dan kunnen we een tijd afspreken b.v. 1400 uur
 
Klinkt goed. Ik ben al bekend met teamviewer dus dat werkt lekker makkelijk. Laat maar weten of je eventueel ook in een teamspeak/ventrilo/mumble etc channel wil zitten?
 
Zoveel opties gebruik ik niet hoor.

Er is een chat functie aanwezig voor het geval.

evt. chat mogelijkheid via msn, sdr-computer at hotmail.com

Ik ga nu eerst even naar de groothandel, ik ben tussen 2 en 3 weer terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan