Sweex router blockeerd poort 80.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi1995

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Hallo.

Ik heb net een nieuwe Sweex router maar mijn webpagina's kunnen nu niet van buiten af worden bekeken.
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit oplos?

Ik kom niet verder dan het volgende;
28r1304.png

Vriendelijke groeten, Remi.

Je kijkt nu naar de pagina waar je aangeeft vanaf welk adres (100) tot welk adres (254) in je lokale netwerk de router (via dhcp) aangesloten pc's en apparatuur (bv nas of printer) een ip adres mag geven.
Hier heb je de eerste 100 gereserveerd...

Voor een directe verbinding van een pc over internet naar een andere pc in jouw lokale netwerk moet je een poort open zetten. In dit geval wil je poort 80 openen. Dat zal denk ik onder virtual server kunnen.

Jouw internet aansluiting heeft van jouw provider een ip adres gekregen. Laten we als voorbeeld nemen geheel willekeurig: 100.100.100.50... :-)
Wat jouw Sweex doet is dat adres omzetten naar, in dit geval, 192.168.23.100 (voor de eerste pc).
Maar zoals je boven hebt aangegeven kan die 100 elk getal tussen 100 en 254 zijn.

Stel nou dat je een pc met adres 192.168.23.200 (de server) open wil zetten voor toegang vanaf internet dan moet je onder virtual server voor adres 192.168.23.200 poort 80 open zetten. Dat kan op de Sweex ook DMZ (onbeveiligde zone) heten...
Op die pc moet je wel mappen delen en je beveiliging op orde hebben. Want anders kan iedereen vanaf internet er bij en dat ga je niet willen!
Dus deel alleen wat toegankelijk moet zijn en gebruik een goede firewall.

Kijk maar eens en laat maar weten wat je daar ziet staan!

Laatst bewerkt:
weet je het ip adres van je server?
Ik weet niet hoe het precies bij de Sweex geregeld is, maar meestal vul je of het ip adres van de server-pc in achter poort 80 (onderste regel in je voorbeeld), of je vinkt enable aan in regel 1, en daar vul je ook het poortnummer in, en het bewuste ip adres.

Vergeet niet dat als je dat doet, de server altijd bereikbaar moet zijn. Dat kan alleen als hij het zelfde ip adres houdt.
Zorg er voor dat ook na een herstart van je server, hij het zelfde ip adrers krijgt; dit doe je door hem handmatig een vast ip adres te geven (dus in het bereik 1 tot 100).
(Ik heb zelf een fritzbox en die heeft daarnaast de mogelijkheid een eenmaal toegekend ip adres altijd toe te wijzen aan dezelfde poort (= pc). Onafhankelijk van D(ynamic)HCP dus. Zoals je ziet zijn er altijd meerdere oplossingen!)
Je zult weer even moeten kijken hoe het door sweex geregeld is.

Ben benieuwd! :-D

Bedankt, ik gebruik mijn normale computer om webpagina's uit te testen.

Remi

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan