sweex router krijg ik niet aan de praat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

moili

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
hoi,

Ik heb een laptop met een ingebouwde netwerkkaart,
Ik heb windows vista.
Ik heb een modem van Arris
Internet via de kabel
ik heb norton firewal (denk ik)
en de router is een sweex LW050v2

Nu heb ik alles aangesloten, netwerkkabel via modem aan router.
Alleen het lukt me neit verbinding te maken met internet.
staat dat de instellingen die op de computer zijn opgeslagen niet overeenkomen met de vereisten van het netwerk.

Kan iemand me helpen om mijn internet via draadloos aan de praat te krijgen?

alvast bedankt,

Gr Lianne

heb je de router al goed ingesteld?
dit kan je over het algemeen nakijken op dit adres: http://192.168.1.1
in je router moet je in veel gevallen de instellingen zoals MAC adres van je computer overnemen, zoals deze was in de bedrade situatie.

dat linkje werkt niet bij mij.
En ik heb niks ingesteld nee. Weetook niet hoe ik dit meot doen.
En dat mac adres enzo, heb net in sticky zitten lezen dat dit niet meer nodig is.

De cd die er bij zat kan ik ook niks mee.

probeer anders eerst eens de laptop of computer die je draadloos wilt gebruiken eerst eens met kabel op de router aan te zluiten, en dan even controleren of je dan wel het internet op kan.
als je dan wel kan internetten moet je in deze bedrade situatie je installatie cd nog een keer gebruiken. en zal je waarschijnlijk ook die link kunnen gebruiken, om in je router te kunnen komen.

dan werkt het ook niet, zegt dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de externe host dns server (62.179.104.196.)
en die software cd kan ik niks mee. hij opent basic manuel en extended manuel niet. dan geeft hij een foutmelding. :(

Noude routerwerkt wel, ook staat er een verbinding in de netwerk lijst.Hij is alleen denk ik niet geconfigureerd.
Er blijft alleen staan: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.
Hoop dat iemand me kan helpen.

en dat ip adres linkje is aan eind 2.1
Maar daar moet ik dus een wachtwoord instellen, en die heb ik niet...

nou de man uit de winkel komt hem om 14.00 ff goed aansluiten:thumb:

Sweex draadloze router

Hoi,

Ik krijg de draadloze router van mijn ouders (Sweex LW050v2) met geen mogelijkheid aan de praat, ongetwijfeld heeft dit met mijn eigen kunnen te maken, dus vandaar hier de vraag.

De router is verbonden met een kabelmodem (motorola) en vanuit de router gaat een kabel naar een vaste pc. De vaste pc heeft geen internet maar ook het draadloze gedeelte werkt niet, ookal branden al die lampjes (knipperen) wat zou moeten betekenen dat ze werken....? De vaste computer heeft via deze router eerder ook gewerkt, internet was gewoon aanwezig...

Ik heb een windows firewall en het besturingsysteem op de PC is windows XP; de laptop die ik momenteel gebruik om het draadloze netwerk te checken heeft windows vista.

Via 192.168.50.1 heb ik de instellingen bekeken en alles lijkt te kloppen behalve WAN, dat lukt maar niet omdat in orde te krijgen. Connectie type is volgens mij Dynamic IP.

Wat doe ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan