Sweex router nat probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefler

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hey,

Ik heb een Sweex LB000021 router en ik wil graag op xbox live met vrienden een spelletje spelen online. Het probleem is alleen, ik kan sommige server niet joinen omdat mijn NAT strict is, er zijn heel veel tutorials op internet over hoe je je nat open krijgt maar die zijn allemaal voor een ander merk van routers, nou is mijn vraag: weten jullie hoe ik mijn NAT kan open krijg? Of kan ik die tutorials van een ander merk gebruiken?

Alvast bedankt! ;)

P.S: Ik weet niet veel van computers en netwerken af, dus willen jullie zo aardig zijn om vanaf het begin te beginnen en niet met al te moeilijke computertermen willen praten :o

Wat je moet doen: Start/uitvoeren/Tik cmd in/ Nu zie je een zwart scherm tik nu ipconfig in/ je ziet dan standaardgateway staan met een aantal cijfers erachter die cijfers tik je in je internetbalk zonder www ofzo ervoor dus bijvoorbeeld 195.268.32.4 en dan enter. Nu krijg je scherm waar die vraagt om gebruikersnaam en password. Dit is bijna bij alle routers admin dus gebruikersnaam = admin en password= admin. Nu ben je in je router menu en nu moet je deze stappen volgen op de volgende link (hele goede handleiding)
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sweex/LB000021/Xbox_Live_360.htm

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Neem alles letterlijk over , vergeet niet enable aan te vinken ;)

Laatst bewerkt:
Wat bij deze router heel belangrijk is de laaste firmware. Bij ouder versie werkt de nat niet altijd even goed.

En hier kan de laaste versie 3.15 downloaden voor je router.

Quote:
Wat je moet doen: Start/uitvoeren/Tik cmd in/ Nu zie je een zwart scherm tik nu ipconfig in/ je ziet dan standaardgateway staan met een aantal cijfers erachter die cijfers tik je in je internetbalk zonder www ofzo ervoor dus bijvoorbeeld 195.268.32.4 en dan enter. Nu krijg je scherm waar die vraagt om gebruikersnaam en password. Dit is bijna bij alle routers admin dus gebruikersnaam = admin en password= admin. Nu ben je in je router menu en nu moet je deze stappen volgen op de volgende link (hele goede handleiding)
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sweex/LB000021/Xbox_Live_360.htm

Nadat ik dan de standaardgateway heb ingevuld krijg ik alleen een scherm dat vraagt om een password (niet om een gebruikersnaam), en het password is niet admin of password... wat moet ik nu doen? :(

Laatst bewerkt:
owh wacht

1234 is pw staat er controleer ff of dat goed is, geef snel reactie terug aub

Laatst bewerkt:
maak ff een screenshot van waar je wachtwoord moet invullen en plaats die hier ff print screen zit op je toetsenbord en dan ga je naar paint dan doe je control + v plakken dus en dan sla je hem op als een jpg bestand en dan ga je naar http://www.plaatjesupload.nl/
en upload je um en geef je hier de link

1234 moet het gewoon kunnen doen anders weet ik ook niet

probeer nog ff keer 1234 in te tikken

nee het werkt echt niet :mad:

In ieder geval bedankt voor de moeite! :thumb:

ja dat wilde ik gaan doen maar toen las ik dat ik dan mn router opnieuw moest configureren... ik wil dat best doen... maar kan ik dat wel?

Hé, wacht eens even... onderaan op het stickertje staat LB0000202BE050434.... helpt dit misschien?

nee dit helpt niet, maar kijk anders ff in het boekje van je router want overal op internet zeggen ze dat het voor jouw 1234 is

HAHAhAHAH ik hoefde niks in te vullen maar alleen maar op log in te drukken :p

Het is nog steeds niet gelukt, ik heb wel het password (het is eigenlijk geen password, je hoeft alleen maar op log in te drukken), maar als ik dan die tutorial volg die tomtom me had gegeven, dat ziet het er bij mij anders uit:confused: zo namelijk:

Ik kan hier geen 'both' aanklikken bij 'type', ik kan geen comment zetten en als ik bij public port het nummer zet wat ik zou moeten zetten dan zegt hij dat dat niet kan.

Laatst bewerkt:
Waar ik al zei.

Click op Systeem en daar staat ook tussen firmware.

En daar dan kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan