Sweex Router Probleem <<

Status
Niet open voor verdere reacties.

sxizzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Hiya,

tijd gelede :) maaahh nu kwam een collega van mn pa naar me toe hoe hij zijn router moet installeren, dus ik bij hem langs gehopped en gekeke en geziet..

hij heeft dus een Sweex Broadband Router 10/100 thingy... en de gast waar hij hem van heb gekoopt zei dat hij Cross Cables kon gebruiken, terwijl ik hier thuis (met een U.S.Robotics router) straight cables moet gebruiken om het zaakje aan de gang te brengen.

Alleen nu hebbe we dus geprobeerd met cross cable, we konden in de Router maah we konden geen internet verbinding krijgen (ik zit nu nog rond te kijken in threads over sweex routers). De provider is wanadoo, sins shijook hier in heemskerk woont waar nie zoveel keus is met kabel :D

Alleen iemand ervaring met deze Router en wat voor cables je moet gebruike? (Allemaal cross of allemaal straight) want me is big confuzed :x

oh well me gonna hear it from you guys :) thnx

Greets,

sxiz

Bij een router dien je gebruik te maken van straight utp

hehe oki btw weet je nog ergens een install handlijding voor hem om te installeren? want de sweex.com site is niet erg duidelijk :D

Ik weet zo geen handleiding te vinden voor die router. Zat er geen boekje/handleiding bij?

Meestal wijst het configscherm van de router zich wel vanzelf

jah er zit een boekje bij maar die laat niet echt zien hoe hij die kabeltjes moet doen enz in de utp aansluitinkjes en laten niet zien hoe hij het allemaal moet aansluiten. aangezien ie een beetje leek is met comps :D

Ik neem aan dat er een WAN poort op zit en 4 switch poorten

In de WAN komt de kabel voor het internet en in de overige poorten 1 t/m 4 kun je de kabels doen voor het netwerk. Hoe die kabels erin moeten wijst zich vanzelf

Maar ga jij hem er niet weer bij helpen?

jah ik ga hem er natuurlijk weer bij helpen :) maah ik kan niet om sochens 5 uur bij um aan de dear staan :D

enn er zit een poort 1 en 2 voor de modem en poort 1 tm 4 voor de andere comps...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan