Sweex USB Stick wel gevonden niet zichtbaar als station

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonstokvis

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
He,

ik heb een probleem met mijn Sweex 128MB USB Stick.

De stick wordt wel gevonden in windows XP, tevens ziet ook het bijgeleverde software pakketje de stick.

Echter in windows verkenner wordt de stick niet als station weergegeven. De driver is wel goed geinstalleerd en geeft geen problemen.

Het lijk er op dat de partitie of het MBR geheugen beschadigd is.

Nu zou ik wel willen proberen om hem te formateren, maar dan ben ik alle data kwijt!!! En dat wil ik niet.

Weet iemand een programma waarmee ik toch de schijf kan weergeven en de eventuele beschadige partitie of mbr geheugen kan repareren?? en de data als nog kan repareren?

Simon,

Heb je ook Service Pack 1 geinstalleerd op je PC ??

Anders zul je de USB stick niet zien als een extra station ! En formateren vanaf je PC zou ik niet doen, grote kans dat je USB stick onbruikbaar wordt.
Tenminste foto geheugenkaartjes die je formateert vanaf je pc zijn niet meer bruikbaar na formateren .
Je PC formateert n.l. in FAT 32 of NTFS en je geheugen kaartjes bijv. zijn FAT 16 geformateerd en dat kan je XP machine niet !

Remy

Remy,

ik heb de stick altijd goed kunnen gebruiken en mijn tweede funtioneerd nog goed.

Het formateren kan gedaan worden door een programma wat meegeleverd is. Deze formateerd in Fat12, mag dus geen probleem zijn.

toch raar,. trouwens de mbr kun je toch doen met:
--> fdisk /mbr ?

- opstarten met bootflop
- op a: fdisk /mbr intikken

(tenminste dacht dat het zoiets moest wezen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan