Sweex wireless router + planet internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
hallo,

Heb een vraag betreffende mijn sweex router installatie met als internet provider planet internet.

Volgens de handleiding moet ik een ip adres auotmatisch krijgen en geen dns invullen en geen gataway.

Bij de sweex wireless router moet ik als ip 10.0.0.150, subnetmask 255.255.255.0 geen default gataway, user naam en pass en pptp gataway 10.0.0.138 invullen. Heb ik ook gedaan. Internet moest het nu doen. Doet het niet!

Ik heb hiervoor alle verbindingen weggegooid. Heb mijn modem( alcatel speed touch) opnieuw geinstalleerd aan de hand van de verkregen cd-rom. Ik kan de modem en de router gewoon benaderen.

Toch krijg ik nog steeds geen internet. Als ik bij de status kijk van de router geeft hij ook aan disconnected. Ik werk niet via het daardloze systeem maar gewoon nog ff via een kabel.

Als ik bij het log boek kijk zie ik het volgende staan

pptp client start ppp
10.0.0.138 destroy tunnel succesfully
username logout line 0 of pptp server from 10.0.0.138 succesfully
username and password: failed

Maar die zijn echt 100% procent goed. Hebben de situatie wel 5 keer overgedaan maar helpt niks verschillede mensen heben mee gekeken en zelf ook het pass en user info ingetypt. Dat is dus echt goed


Iemand een idee wat er mis kan zijn?


Heel erg bedankt

Knackje
 
moet pptp gateway adres niet aangevuld worden met pc1? Dus 10.0.0.138 pc1 Let op de spatie tussen de laatste nul en pc1. Zo is het bij mijn adslmodem ingesteld in ieder geval.
 
Nee bij deze een router moet je dit ip adres invullen. Je hebt ook geen mogelijkheid om dat pc1 in te vullen. Dus dat zit goed. Toch bedankt voor je reactie.

Iemand anders een idee.

Moet je op je computer geen dns en/ of gataway gegevens invullen. heb dat allemaal al geprobeerd maar ja weet het ook niet

Knackje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan