SWF-bestanden doen het niet altijd in IE7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert Zijlema

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Als ik met Internet Explorer 7 voor XP naar een website met een swf-bestand surf, bijvoorbeeld om dit spelletje minigolf te spelen:
http://www.ibogleif.dk/spil/flashspil/minigolf/minigolf.swf, dan blijft de pagina dood (wit scherm). Met Google Chrome, Opera en Mozilla Firefox is het geen probleem, maar onder IE7 "doetieutniet". Dat wil zeggen: doet-ie het ineens niet meer. Ik moet dan terug naar de fabrieksinstellingen van IE7 (met al het extra werk van dien) en dan kan het weer een tijd, totdat... Ja, totdat wat? Ik denk dat Microsoft Update deze ongewenste "beveiliging" in de internetopties aanbrengt. Heeft iemand een oplossing?

Probeer dit eens.

Start=> uitvoeren => regedit
dan naar deze registery key gaan

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl

rechtermuisklik en nieuwe sub-key aanmaken genaamd: FEATURE_BLOCK_LMZ_SCRIPT

dan die key een dword waarde geven genaamd: iexplore.exe en value: 0 geven.

mvg

Probeer dit eens...
Ja, als je eenmaal de naam van de registersleutel weet vind je volop info van Microsoft. Alle pogingen die ik had ondernomen met "swf-files" in de zoekopdracht brachten me helaas nergens. Heel hartelijk dank dus voor je info.
Ik heb nu alleen even een praktisch probleempje: ik had zojuist IE7 teruggezet naar fabrieksinstellingen dus het werkt weer. Zodra sites met swf-bestanden weer worden geblokkeerd op mijn pc, zal ik deze register-edit uitvoeren.
Het is overigens wel vreemd dat Microsoft beweert dat de sleutel er initieel weliswaar niet is, maar dat de functionaliteit ervan niettemin is geactiveerd. Waar dan? En hoe valt dat te rijmen met de situatie dat IE7 deze swf-animaties gewoon afspeelt als je de browser terugzet naar zijn fabrieksinstellingen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan