Switch aanschaf DTV en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
364
Hallo allemaal,

Wij hebben binnenkort thuis glasvezel en heb een vraag over een switch.

Naar de woonkamer ligt nu een UTP kabel ( Cat5e )
Op deze kabel word onze digitale TV kastje aangesloten en aan de andere kant van de kabel komt deze in de switch te zitten die vervolgens ook is aangesloten op ons glasvezel modem.
Echter willen we eigenlijk ook kunnen internetten via die zelfde kabel, kan dit? Het digitale TV heeft een eigen IP adres van onze glasvezel modem gekregen.
Als ik wil internetten via die kabel moet ik in de meterkast die kabel in de Linksys router pluggen, echter werkt het digitale TV niet meer.

http://www.woudenbergopglasvezel.nl/sites/default/files/redacteur/xmsoverzicht.png

Voor een overzicht hoe je je glasvezel kastje zou moeten aansluiten.....

Wat voor switch zou ik moeten kopen en/of is het wel mogelijk?

Groetjes, Pim
 
Ze hebben gekozen voor een gescheiden setup. Maar aangezien je TV kan werken met een switch ertussen ga ik er van uit dat het gewoon IP verkeer is dat er gebruikt wordt. In dat geval zou je het kunnen oplossen met VLANs. Een techniek die op de wat duurdere switches aanwezig is.

De opzet wordt dan om aan de kant van de glasvezel een switch te plaatsen om de 2 signalen te combineren. En aan de ontvange kant plaats je dan een switch om het signaal weer uit elkaar te halen.
 
Maar hoe weet mijn Digitale TV dat dit TV verkeer is en eventueel mijn playstation internet verkeer is? Want mijn router is namelijk ook DHCP server. Krijgt mijn digitale tv kastje dan geen adres van de dhcp server van mijn internet router?
Ik moet aan die switch dan mijn LAN poort gebruiker van de router en een ethernet poort van mijn glasvezel modem gebruiken
 
In principe hoeft dat geen probleem te zijn, afhankelijk van de bandbreedte en welk TV kastje je hebt. Ik heb zelf thuis ook internet, NAS, mediaspeler en TV over 1 kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan