switch aansluiten op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makaz0r

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Hallo allemaal,
Ik kamp echt al jaren met het probleem dat mijn internet (ADSL van hetnet) erg vaak uitvalt. Ik heb wat research gedaan en ik denk dat ik de boosdoener van dit probleem al heb gevonden: ik heb vanaf het ISRA punt(en splitter) die beneden zijn, een telefoonkabel naar de router boven getrokken. Deze telefoonkabel is zeker meer dan 20 meter lang. Waarschijnlijk ligt het dus aan de te lange kabel.

Nou zou je zeggen van: zet je router gewoon beneden neer. Maar dan moet ik dus: 2 utp kabels naar boven trekken, en nog eentje door een paar muren heen beneden. Dat vind ik een beetje heel veel werk.

Kan ik niet gewoon de router beneden zetten, vanuit daar een utp kabel naar boven trekken (naar de plaats waar de router eerst stond), en deze kabel aansluiten op een switch ofzoiets? Dan kan ik namelijk gewoon mijn kabels die eerst in de router zaten gewoon aansluiten op de switch. Hierdoor hoef ik geen extra kabels te gaan leggen, ik moet alleen de telefoonkabel vervangen met een utp kabel.

Oh ja, voor als jullie het nodig hebben, dit is mijn router: Speedtouch 546

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Makaz0r

Zou een draadloze router niet een stuk eenvoudiger zijn....

Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar ik heb gehoord dat een draadloos netwerk ook wel eens uitvalt (icm gebruik van bittorrent). En dan moet ik ook nog een mannetje zien te vinden die het netwerk goed beveiligd, want dat kan ik zelf niet.

Allereerst, wat jij zelf voorstelt kan ook hoor, maar toch is draadloos een stuk makkelijker.
B.v. wanneer er een extra pc of laptop internet op moet of de situatie thuis qua plaatsing van de hardware verandert.

En ook, het aanleggen en beveiligen van een draadloos netwerk is makkelijk en eenvoudig te doen, b.v. met behulp van dit stappenplan:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/1

Hmm daar zit wel wat in ja.. Toch ben ik bang dat draadloos gaan het probleem niet helemaal zal oplossen. Ik woon vrij ver van de centrale af en er wordt hier vrij veel gebruik gemaakt van download programma's. Is het waar dat draadloos toch vaker uitvalt dan niet draadloos?

Hmm daar zit wel wat in ja.. Toch ben ik bang dat draadloos gaan het probleem niet helemaal zal oplossen. Ik woon vrij ver van de centrale af en er wordt hier vrij veel gebruik gemaakt van download programma's. Is het waar dat draadloos toch vaker uitvalt dan niet draadloos?

Nee hoor, een draadloos thuis-netwerk heeft niet te maken met b.v. de afstand naar de wijkcentrale of drukte op het netwerk buiten. Ook torrents werken probleemloos bij een draadloos thuis-netwerk

Oh nou in dat geval is wireless toch de beste optie. Dit doet echter een ander probleem opkomen: ik heb mijn xbox aangesloten op mijn router. Maar als ik draadloos ga kan dat dus niet meer. Je kan wel van die draadloos-adapters kopen voor je xbox maar dat is een duur grapje. Kan ik dan ook mijn xbox aansluiten op mijn pc met een utp kabel, terwijl de pc wireless verbinding heeft?

Nog een vraagje: als ik een wireless router koop, zitten daar dan al standaard 4 adapters bij die je op de pc's in huis aan kan sluiten? En in welke prijsklasse moet ik zoeken als er veel gedownload en online gegamed wordt? Of zit dr niet zo veel verschil in?

Dat is handig:) Veel gehoord over LinkSys, veel goede beoordelingen. Ik denk dat ik die maar ga kopen. Zitten daar dus ook 4 aansluitingen bijgeleverd voor de pc's (zodat die het signaal kunnen ontvangen)?

Je kunr dan 4 pc's met draad en tientallen pc's zonder draad verbinden.
De pc's/laptops moeten natuurlijk zelf ook een draadloos kaartje/adapter hebben dan!

Je kunr dan 4 pc's met draad en tientallen pc's zonder draad verbinden.
De pc's/laptops moeten natuurlijk zelf ook een draadloos kaartje/adapter hebben dan!

Als ik het goed begrijp moet ik dat adaptertje er zelf bij kopen?

Ik zie op alternate.nl veel prijsverschil in deze adapters. Maakt het wat uit of ik een adapter van 15 euro koop ipv een adapter van 60 euro?

Oke bedankt voor je snelle reacties! Ik zal komende dagen eens goed uitzoeken wat ik ga kopen. Ik neem aan dat een combinatie van een sweex adapter met een linksys router gewoon kan?
Nogmaals bedankt!

Ook die combinatie kan, het kunnen verbinden is niet merk afhankelijk en eh... graag gedaan!:thumb:

Ik heb even rondgekeken op het internet en ik ga denk ik sowieso de LinkSys Wireless-G WRT54GL router kopen. Nou zit ik nog te twijfelen over welke USB adapter(s) ik ga kopen.
Wat is nou precies het verschil tussen:

LinkSys Wireless-G USB Adapter - WUSB54GC
Standards IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, USB 1.1, USB 2.0
Channels 802.11b / 802.11g
11 Channels (US, Canada)
13 Channels (Europe)
14 Channels (Japan)
LEDs Link
Protocols 802.11b: CCK (11 Mbps), DQPSK (2 Mbps),
DBPSK (1 Mbps); 802.11g: OFDM
Transmitted Power 802.11g: 13 ± 1 dBm (Typical)
802.11b: 17 ± 1 dBm (Typical)
Receive Sensitivity 11Mbps @ -80dBm (Typical)
54Mbps @ -65dBm (Typical)
Security features WEP and WPA Encryption
WEP Key Bits 64 Bit and 128 Bit

Sweex - LW053
* IEEE802.11b en IEEE802.11g ondersteuning
* Maximale doorvoersnelheid: 54 Mbps
* Auto fallback
* Chipset: Ralink RT2571WF
* Beveiliging: WPA encryptie, IEEE802.x encryptie, TKIP/AES encryptie, 64/128/152-bit WEP encryptie
* Ondersteunt: Windows 98SE, 2000, XP en Vista

Kan iemand het verschil tussen deze twee USB adapters vertellen? De LinkSys is namelijk 2x zo duur dan de Sweex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan