Switch, If/Else of toch anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
559
Beste lezer,

Ik zit met het volgende vraagstuk, voor een module die ik aan het bouwen ben moet ik een en ander gaan toetsen en op basis daarvan een prijs bepalen.

Situatie

Ik heb bijv. 6 landen, tot een max. van 3 landen kun je deze in een array zetten, die mijn winkelwagen is. Alle combinaties zijn mogelijk. Nu is het zo dat alle combinaties, ook een combinatie die je ogenschijnlijk andersom doet zal een andere prijs hebben. op basis van een controlestructuur moet ik gaan bepalen welke combinatie welke prijs heeft voor de reis tussen die landen(per bus, boot of auto, etc.), bij 2 landen heb je 1 prijs voor een tussnereis, bij 3 landen heb je er 2. Maar bij 2 van die landen komt er zelfs nog een tussenprijs bij in bepaalde gevallen, omdat ze maar 1 land-mogelijkheid hebben om naar toe te reizen. Dus je reist dan van A naar C, en dan pas van C naar B, i.p.v rechtstreeks.

Ik zit me nu suf te piekeren hoe ik al deze combinaties kan toetsen en daar een prijs aan toewijzen? Iemand een idee in welke richting ik moet gaan kijken?
 
i zo een if else gebruiken,

PHP:
if (nederland)
{
}
else if (belgië)
{
}....

zoiets zou ik gebruiken
 
Ik zou op zoek gaan naar een algoritme dat jouw probleem oplost (huiswerk zeker?) want die zijn er vast wel. Als je piekert over "if/else" of "switch" bij deze opdracht beschrijving dan heb je denk ik nog niet helemaal door wat je aan het doen bent...
 
Was het maar zo'n feest dat dit huiswerk was, neen, ik probeer dit voor het echie voor elkaar te krijgen. Dat ik niet helemaal precies weet wat ik aan het doen ben, dat klopt wel. ik ben niet ook niet op zoek naar een hapklaar antwoord, maar een leidraad die me de juiste richting opstuurt. Mocht ik het nog eens nodig zijn, wil ik graag de oplossing herinneren. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan