Switch na ziggo modem werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Beste,
Ik heb een modem van Ziggo ontvangen, waarop ik twee LAN kabels heb aangesloten. De ene kabel gaat direct naar mijn desktop en de andere kabel gaat naar een switch. Op de switch heb ik mijn TV, PS3 en Raspberry aangesloten. Nu wil ik op alle drie de apparaten tegelijk op internet kunnen. Echter krijg ik op geen van alle een signaal.

Is het überhaupt mogelijk om deze situatie te creëren (werkend).

Modem:
Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.6006
Cable Modem Serial Number EVW321B00121530
Merk: Ubee

Switch: Netgear GS105

Kun je wel internetten op je desktop? Als het alleen je apparaten bij de switch het niet doen is je switch kapot ben ik bang.

Ik kan wel gewoon internetten op me desktop. Het vreemde is dat het apparaatje het altijd heeft gedaan, en alle lampjes branden wel gewoon. Als ik bijvoorbeeld op me Raspberry kijk dan zie ik dat die wel een IP adres krijgt maar geen toegang tot het internet. En zie die raspberry wel aangesloten in me modem, maar niet vanaf me desktop.

Zijn de instellingen wel goed? Dus IP, subnetmask, dns etc. Kun je de router benaderen?

Laatst bewerkt:
Ik krijg geen gateway adres op de raspberry, wel een IP. Maar volgens mij niet binnen mijn range.

Denk het wel. Is op je desktop je netwerk handmatig ingesteld?

Ik denk dat er dan een fout in je switch zit. De oplossing is simpel, door handmatig je instellingen in te stellen.

Heb nu op de raspberry handmatig IP, subnetmasker en gateway ingevoerd. Krijg te zien dat die verbonden is (op de raspberry) en in het modem zie ik hem niet tevoorschijn komen.

IP: 192.168.178.11
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.178.1

Maar heb je wel verbinding met internet? Meestal is je IP 192.168.0.x, probeer dat eens, dus 178 veranderen in 0.

Het IP adres van mijn computer heeft: 192.168.178.17 met gateway 192.168.178.1 (waar internet op werkt).

Hoi,

Sluit alles aan op de switch.
Dus alleen de switch rechtstreeks op het modem/router.
Laat het modem gewoon het DHCP protocol regelen (DHCP server= yes).
Zet de handmatige instellingen van je netwerkkaarten/apparaten terug op automatisch.
Trek de stroomstekkertjes van beide apparaten (modem en switch) voor 2 min. los.
Laat eerst het modem volledig opstarten door het stekkertje weer aan te sluiten en daarna pas de switch inschakelen (controleer of de lampjes branden naast de stekkertjes op de switch).
Start alle aangesloten apparaten op.

Als elk apparaat (pc's, printer, tv's enz) verbinding met internet heeft ga je naar je modeminstellingen>Geavanceerd>Gateway>DHCP en selecteer je alle DHCP clients (let op: alle apparaten en pc's moeten aan staan/opgestart zijn, controleer bij DHCP of elk apparaat zichtbaar in de lijst staat).
Vink acher elke DHCP client het vakje "select" aan en druk op de knop "Force Available"
De toegewezen nummering is dan voor elk apparaat vastgelegd. De switch is niet meer dan een stekkerdoos zoals je ze ook voor de stroom hebt.
Als alles goed werkt kun je via de tab "Backup" een backup maken van je instellingen en het bin-bestand opslaan in de Ziggomap van je pc (neem aan dat je zo'n map hebt aangemaakt).
Ik heb in het verleden hetzelfde probleem gehad en het werkt sindsdien perfect (heb hetzelfde modem en 8 poorts switch van netgear GS108).

@pimnl
Meestal is je IP 192.168.0.x, probeer dat eens, dus 178 veranderen in 0.
Dat zou ik maar niet veranderen en waarom zou je dat doen? Dat standaard ip-adres voor het modem is door de provider ingesteld en het heeft totaal geen zin om dat te veranderen.

Laatst bewerkt:
Mik Zjegger, bedankt! Ik ga het na de kerst proberen en laat het weten wat de uitkomst is.

Echter voor mijn desktop is het moeilijk om die aan te sluiten op de Switch, sinds de kabel te kort is. Kan ik het ook proberen als me desktop uit staat.

Een switch zorgt zelf dat de datapakketten op het juiste aangesloten apparaat/poort terechtkomt.
Er kan weleens iets misgaan om wat voor 'n reden dan ook en dan is een reset een goede oplossing. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan