Switch of splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

EgbertJan

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Hallo,

Ik vraag me af wat ik beter zou kunnen doen, een switch of een splitter. Mijn situatie is momenteel als volgt. Vanaf mijn horizon box komt er een ethernet kabel naar boven waar de kabel vervolgens in een wifi repeater komt en vanuit die wifi repeater gaat hij (ongeveer 1 meter) verder naar mijn computer. Nu heb ik ook een laptop die er niet al te ver vanaf zal gaan staan. Deze zou ik graag, wanneer hij bij mijn computer in de buurt staat, ook op een ethernet aansluiting willen zetten zodat er en stabielere verbinding is.

Ik heb gelezen dat een splitter vaak het signaal verzwakt, maar dat dit over een langere lengte gaat (of iets dergelijks). Vanaf welke snelheid word dit relavant? Ik heb een verbinding van 100mb down / 10 up-load.

Het liefst heb ik een methode waarbij er niet een voedig nodig is (dan moet ik ook nog een nieuwe stekkerdoos), dus vandaar dat ik aan een splitter zat te denken.

Ook zou ik graag willen weten welk apparaat ik zou kunnen gebruiken (linkjes naar websites ofzo, of namen).

Alvast bedankt!

Switch voor de wifi repeater. Vervolgens je computer, laptop en repeater aansluiten op de switch. Beste oplossing qua snelheid, stabiliteit en minste moeite.

Als ik een switch voor de wifi repeater zou doen, is het dan al niet bijna verstandiger om een router neer te zetten? :3 (In plaats van mijn wifi repeater)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, want je hebt namelijk geen router functionaliteit nodig. Dat zit allemaal al in de horizon box. routers zijn switches met een extra (vertragende) laag erbovenop die per pakket bekijkt of een pakket wel door de switch mag.

Als je alleen dingen met elkaar wil laten praten wil je alleen een switch. Je hebt alleen een router nodig om ipaddressen te verdelen en meerdere computers toegang te geven tot internet. Maar je hebt er nooit meer dan 1 nodig (voor 99% van thuistoepassingen)

Aah oke, bedankt. Ik heb nog wel een router liggen in huis, en als ik mij niet vergis is het verdelen van adressen naar de computers "DHCP". Als ik deze functie uitschakel kan ik de router toch ook opzetten als een splitter en zend hij ook nog een wifi signaal uit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor alle snelle hulp en informatie! Ik heb het weten op te lossen door middel van de kabel van mijn horizon box in mijn router te doen (deze wel eerst de DHCP uit gezet en de goede wifi instellingen gedaan, en de kabel NIET in de wan poort te pluggen). En vervolgens heb ik de kabels van mijn laptop en computer in de router geplugged.

@EgbertJan, wil je alsjeblieft niet steeds quoten, daar is deze optie niet voor. Dank je wel :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan