switch probleem bij aansluiten pc en xbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webdesign

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Berichten
5
Beste mensen,

Thuis heb ik internet van Ziggo dat via een modem is aangesloten op mijn pc. Werkt allemaal prima! Sinds kort ben ik in het bezit van een xbox360 waarmee ik graag online wil spelen via xbox-live.

Nu heb ik een switch gekocht waar ik de internet kabel, vanuit het modem, direct op heb aangesloten. Daarna zijn zowel de pc als mijn xbox aangesloten op deze switch. Na het aansluiten is het moddem opnieuw opgestart. Wat blijkt nu, er is maar één internet verbinding mogelijk, de pc of de xbox.

Kan iemand mij vertellen op welke manier ik twee internet verbindingen kan krijgen. Zodat de pc als de xbox gelijktijdig toegang hebben tot internet?
 
Ja, je hebt een 'verkeerd' apparaat aangesloten tussen internet en je 'interne' apparaten.
Dat moet geen switch zijn, maar een router.
 
Een router is toch voor draadloos internet!

In de winkel werd aangegeven dat een switch een (bv internet) verbinding splits in 2 of zelf meer verbindingen. (het aantal aansluitingen is per switch verschillend).

Moet ik mijn xbox altijd via een router aansluiten voor internet, of bestaat er ook een andere mogelijkheid?
 
Hoi,

Wellicht heeft de verkoper je een router verkocht en de verkeerde uitdrukking gebruikt.
Geef eerst het merk en type van je 'switch' maar eens.

Voor eenvoudige informatie over het verschil bij Microsoft, klik hier.
 
Een router is toch voor draadloos internet!
Uhm nee, dat is dan een DRAADLOZE router... Een router routeert de datapakketjes van één netwerk segment naar een andere. Bij Ziggo kom je nogal wat verschillende configuraties tegen vanwege de overnames, maar ik ga ervan uit dat in jouw situatie je een bridged connection hebt, dit betekent dat het apparaat dat aan je modem hangt een publiek IP address krijgt. Aangezien je maar één IP adres krijgt kun je er dus maar één apparaat aan hangen. Als je een router neemt, dan krijgt de WAN zijde van de router het publieke IP address, en de LAN zijde een lokaal IP address. Hier kun je dan meerdere apparaten aanhangen, die via NAT door het publieke IP address heen kunnen 'praten'.
 
@TS ik meld me af.
Kennelijk wil mijnheer Dirks de 'hulp' overnemen.
Veel succes
 
Het probleem is opgelost! De verkoper heeft mij niet vertelt dat ik een router nodig heb voor meerdere internet verbindingen.

Waar moet ik precies op letten bij het kopen van een router? Mijn bedoeling is om zowel mijn pc als xbox via een kabel aan te sluiten en evt. mijn laptop draadloos. Welke router is hier het beste voor geschikt?
 
Dat maakt allemaal niet zo veel uit. Ik gebruik nog wel eens de US Robotics 8000 serie. Die is ongeveer EUR 30,00-40 en werkt simpel.
 
@TS ik meld me af.
Kennelijk wil mijnheer Dirks de 'hulp' overnemen.
Veel succes
Beetje jammer weer dit. Een forum is juist dat meerdere mensen kunnen helpen. Het is niet zo als iemand een antwoord geplaatst heeft, een ander ineens niet meer mag helpen in die topic.
 
Yep. Lange tenen he? Waarschijnlijk denkt ie dat op het eind van de maand afgerekend wordt op het aantal reacties of zo? @vanveelen: je zou natuurlijk ook zelf eea hebben kunnen uitleggen aan de TS...
 
Mijn dank is groot :thumb:

Ik zal eens op internet gaan zoeken naar een geschikte router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan