switch probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pol672

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hey,

Heb een vraag. Heb een switch dell powerconnect 2748. Heb die gereset nu staat hij unmanaged. Maar ik geraak er niet op. Ben gaan kijken wat het default io adres is maar het werkt niet, heb getest in ie als chrome. Heb ook al een poortscanner laten runnen zonder resultaat. Wat kan ik doen om het ip te vinden en erop te geraken?

Mvg

Pol

Staat het MAC adres op de switch? Indien ja, dan kun je een koppeling maken van dat MAC adres met een ip-adres en dan op dat ip-adres het beheer gaan doen.
Voorbeeld:
Stel dat op de switch staat, als MAC adres: 00-25-D3-FE-64-40 (of 0025D3FE6440 of 00:25:D3:FE:64:40)
en je pc heeft ip-adres 192.168.1.100 (dus je zit in het 192.168.1.x netwerk)
dan zou je het zo kunnen doen:
a. Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureuablad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
b. In het CMD-venster:
arp -s 192.168.1.240 00-25-D3-FE-64-39
In dit voorbeeld zou je daarna op het ip-adres 192.168.1.240 de configuratie weer kunnen bereiken.
Zodra je een ip-adres aan de switch hebt toegevoegd (hoeft niet het ip-adres te zijn dat je bij het arp commando hebt gebruikt, maar moet wél in het juiste ip-netwerk zijn en (natuurlijk) NIET het ip-adres van je router en ook niet (mogelijke) ip-adressen van laptops/pc's/smartphones etc.), dan kun je de arp koppeling weer weghalen via:
c. Weer rechtsklikken op de CMD-snelkoppeling, kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
d. In het CMD-venster:
arp -d 192.168.1.240

Tijs.

Laatst bewerkt:
2748 does not have a serial port. Its default IP is 192.168.2.1. The default Username is "admin" the default Password is <blank> (do not enter anything". Try this and see if it works.

dat is de standaard van dell
Kun je het engels lezen?

@puppie: Dat is prima, maar dan moet de TS wél (toevallig) op het 192.168.2.x netwerk zich bevinden.
Is dat niet het geval, dan zal hij
a. óf mijn methode moeten gebruiken, aangepast op zíjn ip-netwerk)
b. óf tijdelijk een vast ip-adres moeten instellen op zijn pc in het 192.168.2.x netwerk (natuurlijk niet 192.168.2.1 kiezen) en dan de aanpassingen gaan doen, zodat de switch in het juiste ip-netwerk komt te staan en daarna het vaste ip-adres weer terugveranderen naar "Automatisch toewijzen" (of hoe hij het ervoor ook maar had).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Overigens: Vlgs. de startsposting heeft hij mogelijk wel het standaard ip-adres gevonden in de handleiding (noemt hij io adres?) maar bevindt hij zich niet in het juiste ip-netwerk om de router te bereiken.
Overigens geldt natuurlijk ook dat hij (99% zeker, afhankelijk van de netwerk-setup) het kan vergeten als hij een router heeft staan tussen zijn eigen pc en de switch.

Mijn methode werkt ook niet als er een router staat tussen zijn pc en de switch: De pc moet in hetzelfde fysieke netwerk staan als de switch.

Tijs.

@dnties daarom ook mijn opmerking...we krijgen te weinig informatie van TS

hat kan zelfs een java probleem zijn.

@puppie: Ik heb wel het voorbeeld in mijn instructie in posting #2 omgebouwd, rekening houdend met het automatische ip-adres van 192.168.2.1 van de switch na resetten.

Tijs.

Ja mijn netwerk is 192.168.0.x maar ik zal arp gebruiken. Daarvan zou ik het wel kunnen vinden. Bedankt allesinds

en wat kan je best doen als je ook geen mac adres hebt. het staat niet op de switch. Ik had gedacht dat ik bij mij telenet zou gaan zien want daar staat het normaal. Blijkbaar dus niet.

Dan moet je uitwijken naar (tijdelijk) een vast ip-adres instellen in de 192.168.2.x reeks op je pc/laptop, bijv. 192.168.2.100 met subnetmasker 255.255.255.0

Daarna weer terugzetten op wat je had zodra je de switch geconfigureerd hebt, incl. die een ip-adres in de 192.168.0.x reeks gegeven hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan