switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
434
Ik heb een sweex switch 5 poorts gekocht en nu wil ik die aansluiten hoe kan ik dat het beste doen.
Ik heb beneden een router staan en daar 1 computer op aangesloten de andere aansluiting loopt naar boven naar de 2e computer en nu heb ik daar ook de switch gezet en de kabel die beneden uit de router komt erin gedaan en dan 1 naar de computer en dan nog 1 naar de laptop maar het werkt niet wat doe ik fout op de sweex zijn allemaal uplink poorten. Gr harry
 
De kabel die uit je router komt gaat naar de uplink van je switch.

En dan vanuit poort 1 en 2 gaat er een kabel naar je pc en laptop
 
Dat maakt dus niet uit welke poort dat is want er staat dat ze allemaal als uplink fungeren.Gr Harry
 
Dit staat erbij geschreven .10/100Mbit 5 poorts switch
ARTIKELNUMMER: LA200010

Deze Sweex 5 poorts switch voorziet uw computers op een flexibele en betrouwbare manier van een hoge netwerksnelheid van 100Mbps half/full duplex. Met een switch bouwt u eenvoudig en snel uw eigen netwerk op. Daarbij wordt elke pc door middel van een netwerkkabel aan de switch aangesloten. In tegenstelling tot een HUB verdeelt de switch de data in het netwerk intelligent. U kunt op de switch tegelijkertijd zowel 10 Mbps als 100 Mbps netwerkkaarten aansluiten, zonder dat daarbij het gehele netwerk geremd wordt door de traagste factor.

De Sweex 5 poorts switch beschikt over 5 poorten, elke poort kan worden gebruikt als uplinkpoort, waarmee u zeer eenvoudig andere HUB's of switches kunt aansluiten om grotere netwerken mogelijk te maken.

Tot voor kort waren switches erg duur waardoor thuisgebruikers en LAN-gamers vaak genoodzaakt waren gebruik te maken van HUB's. Met deze switch wordt een zeer prijsvoordelig en betrouwbaar LAN product aangeboden dat u maximaal gebruikersgemak biedt omdat u nu tegen lage kosten van hoogwaardige dataoverdracht kunt genieten.

Let op: de switch is uitgevoerd met 5 poorten welke allemaal kunnen worden gebruikt als uplinkpoort!
Gr harry
 
ik zou:

poort 1 Uplink

poort 2 Computer

poort 3 laptop

Doen
 
Hij werkt wel over de kabel maar met adsl krijg ik hem niet aan de praat. Hij geeft wel aan dat hij verbinding heeft met de netwerkkaart maar ik kan geen pagina openen. Heeft iemand ervaring met deze switch want ik weet niet welke ik kan instellen als uplinkpoort en de rest uit kan zetten evt.Het gaat om deze.gr Harry
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=108
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan