• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

switchboard zoals bij acces?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitje

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Beste allemaal,

Ik voreg mij af:
Is het in excel mogelijk om net als in acces een soort switchboard te maken?

En zo ja...... hoe?
en zo nee....jammer ;)

tnx gr .whitje

Wat ik uit het plaatje afleid, gaat het om een voorblad met een aantal knoppen die iets doen. Daarbij kan het gaan om een hyperlink of om een macro die aan zo'n knop wordt gekoppeld.

In Excel: een userform
Antwoord: ja

Waarom zou je excel gebruiken als je zo graag een switchboard wilt. Dan gebruik je toch acces en importeert of koppelt daar de excel-bestanden aan?

:(

omdat ik daar niet over nagedacht heb :o

@ DCWDPT: Ik heb er nu ff naar gekeken maar ik zou niet weten hoe ik de knoppen van het switchboard opdracht kan geven om excel bestanden laten open. u enig idee??

Laatst bewerkt:
Geen Acces expert

Helaas, ik ben geen acces expert. Misschien moet je die vraag posten op het acces-forum.

:confused:

nog klein vraagje

Is heb nu een userform aangemaakt werkt prima.
wanneer er op een knop gedrukt wordt dan wordt er een ander bestand geopent echter komt deze achter het userform te staan en kan ik het userform alleen maar verplaatsen en op dat moment niet verwijderen (wat ik overigens ook niet wil).

Het liefst wil ik dat wanneer je op een knop drukt het bestand want dan geopend wordt op de voorgrond komt.

met welke code kan ik dit doen?

gr. whitje

waar?

zet ik die code dan onder met workbooks.open (blablabla)
en boven end?

Als 1ste regel in de code waarmee je het externe bestand opent.

Mvg

Rudi

werkt wel maar.....

Het werkt inprincipe goed, maar wat ik bedoelde is dat het userform nog wel te gebruiken blijft dus minimaliseert eigenlijk.

Want nu is die volledig weg.:o

Al eens geprobeerd om de ShowModal property op False te zetten of van het Userform modeless te starten

Code:
Userform1.Show vbModeless

Mvg

Rudi

de showmodal op false gezet maar dan gebeurd er in mijn ogen (na het runnen en gebruik van de knop) niets.

Dat userform modeless ik geloof niet dat ik dat helemaal goed begrijp :(

Die code heb ik in de thisworkbook gezet deed hij neit, en als code achter de knop, deed hij ook niet.

sorry...:rolleyes:

jah werkt helemaal prima alternatief bedankt.

Heb alleen ook al weer een nieuw vraagje......is het mogelijk om vanuit een userform een ander userform (van een ander document) te openen?:confused:

ja wat ik doe,

onder de knop welke het andere rooster moet openen:

naamuserform.show zetten

maare dat is denk ik wat ..euuh veel ....te simpel gedacht van mij want het werkt uiteraard niet. maar ben ook nog druk verder aan het experimenteren

naamuserform.show

maare dat is denk ik wat ..euuh veel ....te simpel gedacht van mij want het werkt uiteraard niet

Dat is idd veel te simpel gedacht.

Je moet:

Code:
naamuserform

uiteraard wel vervangen door... de NAAM van de USERFORM die je wil openen.

Wigi

PS: gelieve mij geen privé-mails te sturen, ik spendeer al meer dan genoeg tijd op forums zoals dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan