• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

switchen tussen merged cells dmv TAB

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsmans

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
22
Ik heb een invulformulier waarbij er vaste velden zijn waar invoer in moet komen en andere velden niet
VOORBEELD:

Vraag: (invoer)

vraag: (invoer)

In oude versie werkte cellen locken in 2007 niet meer.
Wie weet een oplossing?
 
Nielsmans, volgende link betreft locken/unlocken cellen in 2007
https://www.uwec.edu/Help/Excel07/ws-protect.htm
of anders volgende code geeft je in de array de mogelijkheid om de volgorde van de cellen die achtereenvolgens geselecteerd worden te bepalen.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Static lastCellIndex As Integer
    Dim Addresses_InOrder As Variant
    If Target.Count = 1 Then
        Addresses_InOrder = Array("$A$1", "$F$5", "$B$12", "$A$6")
        lastCellIndex = lastCellIndex + 1
        If lastCellIndex > UBound(Addresses_InOrder) Then _
        lastCellIndex = LBound(Addresses_InOrder)
        If lastCellIndex < LBound(Addresses_InOrder) Then _
        lastCellIndex = LBound(Addresses_InOrder)
        Application.EnableEvents = False
        Range(Addresses_InOrder(lastCellIndex)).Select
        Application.EnableEvents = True
    End If
End Sub

Mvg

Rudi
 
ik heb helaas mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd. Het locken en unlocken van cellen had ik gevonden. Maar wanneer je dit in oude versies van excel doet en je via TAB navigeerd slaat hij de gelockte cellen over. Helaas is dit niet het geval meer in 2007
 
ik heb helaas mijn vraag niet helemaal goed geformuleerd. Het locken en unlocken van cellen had ik gevonden. Maar wanneer je dit in oude versies van excel doet en je via TAB navigeerd slaat hij de gelockte cellen over. Helaas is dit niet het geval meer in 2007

Ik heb zelf geen Excel 2007, maar ik kan moeilijk aannemen dat dat daar niet meer mogelijjk zou zijn. Heb je de juiste cellen wel op Locked gezet? En heb je aangegeven dat gebruikers cellen die beveiligd zijn, niet kunnen selecteren?

Wigi
 
Tab op volgorde

Excuus had hier per ongeluk de vraag gezet terwijl ik dacht een nieuwe topic was begonnen.

Gr.
Limex
 
Laatst bewerkt:
nielsmans,

Je moet natuurlijk wel het blad beveiligen nadat je de goede cels heb unlockt.
Dan spring je met de tabtoets van de een naar de andere cel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan