Sygate firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Zoals ik gelezen heb zou sygate firewall niet meer verder ontwikkeld worden.
Nu komt bij mij de vraag is het dan nog wel verstandig om te blijven gebruiken.
Er komen steeds nieuwe virussen enzo bij dus daar is ook continu updaten nodig.
Nu is mijn vraag is dat op firewallgebied ook zo?
Volgens diverse scans zit ik wel veilig met sygate dus de noodzaak om over te stappen is er ook niet direct.
De firewall die ik dan eventueel zou willen gebruiken is die van kerio, daar is nog ontwikkeling en zo in.
Of zie ik dit allemaal verkeerd?

Een Firewall vraagt of programma's toegang mogen tot de computer/tot het internet. Hierdoor zijn er weinig update's nodig, omdat de programma's alleen maar verbinding willen tot het internet of tot de computer.

Er zijn update's nodig als er een lek wordt gevonden in de firewall, maar tot die tijd kan je Sygate gewoon veilig blijven gebruiken:)

Zelf gebruik ik ook nog gewoon Sygate:)

kerio niet gebruiken.

bah wat een 3 letterige firewall. Haald heel je snelheid uit je internet verbinding

mukkel zei:
kerio niet gebruiken.

bah wat een 3 letterige firewall. Haald heel je snelheid uit je internet verbinding
doet elke firewall wel een beetje ...

Hij voldoet nog prima hier hoor.
Maar was gewoon nieuwsgierig ernaar eigenlijk maar zoals ik het nu lees kan ik gewoon sygate gebruiken.

de jean zei:
doet elke firewall wel een beetje ...

Ja een beeje maakt niets uit nee.

Maar als ik kerio erop zet en ik doe een download test op speedtest.nl dan haal ik net de 100 kb/s sluit ik kerio af haal ik dik 600 kb/s een verschil van 500kb dat noem ik niet een beetje.

Met Sygate zit ik met de test tussen de 550 kb en de 600 kb dus dat is te accepteren

Dat is inderdaad een heel verschil.
Hoe zou dat toch kunnen zo'n groot verschil.

Zijn er nog andere gratis firewalls behalve Kerio & Sygate. Of zijn de (goede) gratis mogelijkheden beperkt?

Ik gebruik ook Sygate Firewall. Was altijd beste gratis keus denk ik.
Ik heb er nooit problemen mee gehad maar weet iemand misschien waarom mijn outgoing ICMP geblocked worden?

the cleaner zei:
Zijn er nog andere gratis firewalls behalve Kerio & Sygate. Of zijn de (goede) gratis mogelijkheden beperkt?

Ik gebruik ook Sygate Firewall. Was altijd beste gratis keus denk ik.
Ik heb er nooit problemen mee gehad maar weet iemand misschien waarom mijn outgoing ICMP geblocked worden?
Zone Alarm is ook een goede.

mukkel zei:
Ja een beeje maakt niets uit nee.

Maar als ik kerio erop zet en ik doe een download test op speedtest.nl dan haal ik net de 100 kb/s sluit ik kerio af haal ik dik 600 kb/s een verschil van 500kb dat noem ik niet een beetje.

Met Sygate zit ik met de test tussen de 550 kb en de 600 kb dus dat is te accepteren

das raar ... bij mij was dat verschil verwaarloosbaar, ik heb ook lang kerio gedraaid ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan