sygate personal firewall 5.6

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik wil 5.6 installeren op een Vista pc maar Vista accepeert het niet. Is er iets aan te doen?

Kees

De Vista pc is van een beginnende gebruiker, is Jetico dan geschikt?

Kees

Ach, de meeste firewalls werken volgens het zelfde principe.
Er zal dus het één en ander ingesteld moeten worden en voor een echt beginnende computergebruiker is dit niet gelijk de simpelste klus!
Beginner en dan gelijk Vista??

Is het voor een beginnende gebruiker niet allemaal even moeilijk (eenvoudig)?

Even goed lezen wat ik net zei!!

Ach, de meeste firewalls werken volgens het zelfde principe.
Er zal dus het één en ander ingesteld moeten worden en voor een echt beginnende computergebruiker is dit niet gelijk de simpelste klus!
Beginner en dan gelijk Vista??

voor een echt beginnende computergebruiker is dit niet gelijk de simpelste klus!

Als er een Vista-versie uitkomt van Comodo Firewall is dat ook een optie.
Vrij makkelijke interface en doet z'n werk naar behoren.
Wie weet doet de huidige versie het ook op Vista, dat weet ik niet.

Ik heb de Comodo firewall gisteren op mijn XP-pc geinstalleerd. Na de installatie had ik geen (nauwelijks) internetverbinding. Na de uninstall werkte internet weer normaal. Wat kan het probleem zijn?

Kees

Je kon vaak pagina's niet bereiken?

Sowieso komt het door foute instellingen.

Ik kreeg een geel driehoekje op de pictogram van mijn internetverbinding, met de melding dat er geen (goede) verbinding mogelijk was. Ik kon geen enkele pagina bereiken.

Na het lezen van wat info over Comodo op schonepc.nl denk ik dat het probleem zit in de Sygate firewall. Ik had deze niet verwijderd. Kan ik dat wel zonder problemen doen. Werkt Comodo direct goed genoeg?
Nu lees ik trouwens ook weer over Kerio. Welke is beter?

Kees

Persoonlijk kies ik voor Kerio, omdat er de laatste tijd meer problemen zijn met Comodo.
Maar toen ik Comodo had ging alles goed.

Kerio en Comodo worden beiden niet ondersteund door Windows Vista. Er zit niet anders op dan de windows firewall te gebruiken.

De standaard firewall in Vista is sterk verbeterd ten opzichte van XP en lijkt me op dit moment, als je nog een anti-virusprogramma, voldoende voor nu.
Maar Jetico is ook nog een optie, is een prima firewall.
Minder bekende en gebruikte firewall, maar schijnt dus prima te werken onder Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan