Sygate --> traag --> vage bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Ik gebruik Sygate nu net een paar dagen en wat mij opvalt is dat het programma heel traag werkt. Is dit normaal? Systeem = P4 2,4 Ghz XP Home (zonder ServicePack 2)

Maar maak wel gebruik van een gewone 56k inbelverbinding, ligt het misschien hieraan?

En er komen wel van die meldingen in beeld dat een prog. van mijn pc verbindng wil maken met internet. De meeste ken ik wel, maar er zijn er ook een aantal bij die ik niet ken zoals bv servicelog.exe die wil dan verbinding maken met een een of andere vage site. Dit lijkt me niet echt goed heb hem dan ook geblokt, maar dit bestand staat wel in de map SYSTEM32.

Hoe kan ik zien of het goede bestanden/prog. zijn of dingen die niet op mijn systeem niet thuis horen?

Geplaatst door Bassos
maar er zijn er ook een aantal bij die ik niet ken zoals bv servicelog.exe die wil dan verbinding maken met een een of andere vage site. Dit lijkt me niet echt goed heb hem dan ook geblokt, maar dit bestand staat wel in de map SYSTEM32.

Onmiddellijk scannen op virussen en trojans, alsmede op spyware!

(Servicelog.exe komt van een variant van de w32/spybot-worm en zulke wormen komen zelden alleen...)

Ik heb alles ff gescand net met: Ad-aware, Spybot en Avast anitvirus. Ben wel een paar dingen tegengekomen en heb het ook allemaal verwijderd, maar dit bestand servicelog.exe wil nog steeds verbinding zoeken geeft Sygate aan. En ook nog een ander bestand genaamd svxhost.exe. Deze 2 bestanden zijn trouwens ook draaiende processen zag ik net met ctrl+alt+del.

wat nu hè?

ps. bij de avast antivirus geeft ie bij netwerk schild bij de laatste aanvallen aan dat er steeds een DCOM exploit attack is geweest.

Ik heb de online scan van housecall gedaan en hij vond 1 worm en die werd verwijderd. Daarna vond ie dat bestand servicelog.exe en nog een vaag html bestand, maar die kon ik niet herstellen omdat ze ingebruik waren. Dus heb ik op verwijderen geklikt, maar eigenlijk weet ik niet eens of ik die bestanden wil mag verwijderen (die html wel denk ik maar die andere :o )

Het duurde een beetje lang omdat ik nog een 56k verbinding heb. Maar op naar die andere scan voor trojans.

En bij de scan voor de trojans heeft ie niks gevonden. Dus als het goed is is nu mijn systeem clean. Maar Sygate loopt nog steeds aan de trage kant, maar dat zal wel zo horen denk ik. En bij de logs van Sygate komt bij mij niks te staan kan dat met de trage verbinding te maken hebben? Hij zegt wel dat ie de log aan het bijwerken is.

Hij is traag met bijvoorbeeld:

Als ik op dat icoontje onderin de taakbalk 2 keer klik, dan duurt het een paar tellen voor het programma daadwerkelijk is opgestart. En ook met het afsluiten ervan duurt het weer een paar tellen. En met het gebruiken van de verschillende opties idem dito.

Nog ff een ander vraagje: er draait nog steeds een prog. dat ik niet ken genaamd svxhost.exe deze wil ook nog steeds verbinding zoeken met het intenet. Als ik bij de processen kijk via ctrl+alt+del dan valt mij wel op dat er 4 processen draien met de naam svchost.exe. Heeft dit niet iets te maken met mijn inbel verbinding, misschien hoort het daar bij??

Voor die hijack file moet ik weer een nieuw prog. voor installeren toch?

Geplaatst door Bassos
Nog ff een ander vraagje: er draait nog steeds een prog. dat ik niet ken genaamd svxhost.exe deze wil ook nog steeds verbinding zoeken met het intenet. Als ik bij de processen kijk via ctrl+alt+del dan valt mij wel op dat er 4 processen draien met de naam svchost.exe. Heeft dit niet iets te maken met mijn inbel verbinding, misschien hoort het daar bij??

Voor die hijack file moet ik weer een nieuw prog. voor installeren toch?

HijackThis is een piepklein programma'tje, dat heb je ook met een inbelverbinding zó binnen.
Echt even een log plaatsen hoor, want svxhost.exe is foute boel. Daar moeten we echt even iets aan doen en dat kan m.b.v. een HijackThis-log.

Svchost.exe is een normaal en belangrijk onderdeel van Windows. Het is ook normaal dat meerdere instanties van dat proces tegelijk draaien.

OK ik zal eens gaan kijken naar HijackThis hoe het werkt enzo. Ik zal het ook even downloaden en doorsturen naar mijn mail. Want ik zit natuurlijk weer heel de dag op mijn stageadres en vanuit daar kan ik weinig doen met mijn thuisPC. En dan zal ik vanavond die log plaatsen, maar dat moet ergesn anders toch??

Ik heb ga nu mijn log ff plaatsen op de daarvoor bestemde plaat. Ik heb trouwens spywareblaster ook geinstalleerd (moet natuurlijk ook iets hebben om spyware te voorkomen en niet alleen om het eraf te halen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan