Symantec Ghost Console

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardo248

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
25
Ik moet via de Symantec Ghost Console een image maken en deze uitrollen over 19 andere werkstations. Helaas hebben we de driver van het werkstation niet kunnen vinden aangezien deze toegevoegd moet worden aan de Ghost console voordat we de taken uitvoeren.

Weet iemand waar ik de "juiste" drivers kan vinden voor de Broadcom 57xx NetXtreme Gigabit Controller kan vinden voor de Dell Optiplex 745

We draaien een Windows XP 32bit werkstation. En het uitrollen van de images zal gaan via een ghostcast server.

Erg belangrijk is ook dat we de drivers via de Ghost console Boot wizard kunnen toevoegen aan het systeem.

a.s.a.p. a.u.b.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
We zijn opzoek naar een NDIS (*.dos)? driver van dos voor het maken van de boot floppy.

Dit was een exe bestand. Toch bedankt hoor ;) Maar niet wat we zochten denk ik.
 
Ik zal het nog even uitleggen, we moeten als eerst een image maken en deze daarna uitrollen over nog 19 andere pc's.

We hebben de pc's in een folder staan in de Symantec Ghost Console. Bij rechtermuisklik Set DOS Template moeten we de juiste driver voor de Dell Optiplex 745 instellen, de we zijn opzoek naar de Broadcom 57xx NetXtreme Gigabit Controller.

Voor het toevoegen van de driver, dit doen we via de boot wizard die het driver bestand in NDIS (*.dos) nodig heeft om hem toe te voegen aan de lijst.
 
Hoi !

Tja, dat kun je best uitleggen, maar je zult toch zelf aan de bak moeten om zo'n driver te fabrieken, denk ik.

Ik heb wel eens ndiswrapper gebruikt om drivers te fabrieken voor linux.

Greetz,

Haeey.
 
Ok

Maar we komen er niet uit, we doen het ict beheer pas en hebben niet eerder met ghost console gewerkt vandaar.
 
Hoi !

Hoewel ik geen ICT-opleiding hebt lijkt het me niet al te ingewikkeld.

Voor Linux was het een fluitje can een cent.

Google es op ndiswrapper.

Een klant-en-klare DOS-driver voor de Broadcom leveren ze niet; ik heb alles daar nagekeken.

Of bel Dell support, misschien hebben zij een oplossing.

Greetz,

Harry
 
Kijk eens hier

en dan specifiek deze link op die pagina?

Overigens: Let wel op dat je wellicht in de BIOS van de DELL iets aan moet zetten over opstarten van de NetXtreme, omdat hij anders in DOS niet (goed) wordt gezien.

Dit gedrag het ik nl. gezien bij Asus moederbord (die van mijzelf ;) ) en bij HP Workstation 4500.

Mocht het niet lukken, dan kan ik, zodra ik weer thuis ben (pas na dit weekend dus) even nakijken hoe het mij gelukt is om alles werkend te krijgen m.b.t. die driver.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan