• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Symbolen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Een probleempje voor de fonts-deskundigen.

Om in een rapportage per project bij te houden of het project 'bij' is, hadden we het volgende bedacht:
Project loopt erg achter op planning: --
Project loopt achter op planning: -
Project loopt op schema: +
Project loopt voor op schema: ++
Project voortijdig beëindigd: x
Project gereed:

En om die laatste gaat het nu. Het lettertype Wingdings2 kent het vinkje waarmee je iets afvinkt. Ik heb in excel een lijst gemaakt en in de tabel die de projectleiders bijhouden kunnen ze via valideren uit die lijst kiezen. Probleem is dat zodra het project gereed is, komt er een P te staan in plaats van het vinkje. Het lettertype van de cel wijzigt namelijk niet wanneer er een P in komt te staan.

Is het mogelijk het lettertype te wijzigen zodra de inhoud van een cel aan een bepaalde voorwaarde voldoet?
Ik kom er niet uit. 't Zal iets met Private Sub Workbook_SheetSelectionChange worden, maar het lukt mij niet.

Richard

misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar wil toch een sugestie geven.
Kun je niet iets met voorwaardelijk opmaak doen? Dat als je P ingeeft hij een ander lettertype gebruikt?
Succes!

Hoi Richard,

met deze Event-macro:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C:C")) Is Nothing Then
If LCase(Target.Value) = "p" Then
Target.Font.Name = "Wingdings"
Else
Target.Font.Name = "Arial"
End If
End If
End Sub

Luc

Hoi LUc,

Dit werkt inderdaad! Even bereik aangepast en LCase verwijderd.
Enige minpuntje (die zijn er altijd) is dat bij het aanvinken van de lijst je alle tekens ziet zonder lettertype of met het standaard lettertype. De gebruiker ziet dus geen vinkje onderaan de lijst staan, maar de hoofdletter P.

Merçi,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan