• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

symbool in Y as grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter piloi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

piloi

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Hallo,

Ik ben bezig om grafieken te maken in Excel en nu zijn mijn waardes allemaal behoorlijk boeven nul en daarom heb ik de Y as laten beginnen bij 40. Nu wil ik op de Y as een symbool zetten die aangeeft dat de waardes tussen 0 en 40 zijn weggelaten. Meestal gebeurt dit met een soort van zig-zag teken. Weet iemand of excel dit symbool automatisch in de grafiek kan zetten? In het voorbeeld heb ik een grafiek toegevoegd en een voorbeeld van het soort symbool dat ik in de Y as zou willen hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Piloi

Bijlagen

Weet iemand of excel dit symbool automatisch in de grafiek kan zetten?

Vlns mij kan dit niet automatisch.
Eigenlijk denk ik dat het helemaal niet kan, want ik heb het nog nooit gezien of gehoord.
Misschien dat je zelf het teken er in kan zetten via een tekening???
Echter het getal 40 blijft op de asafsnede staan en dan klopt de 'zig zag' positie dus eigenlijk niet.

Bijlagen

Dank je voor je antwoord Willem.

Veel profesionele grafieken hebben zo´n zig zag teken om aan te tonen dat de schaal niet vanaf nul begint. Ik heb het vaak gezien in kranten in artikelen, dus het lijkt mij dat het moet kunnen. Het mooie zou inderdaad zijn dat de grafiek vanaf nul begint, daarna het zig zag teken en dan om vervolgens weer verder te gaan met 40. Heeft iemand een idee hoe dit moet?

Ik heb het vaak gezien in kranten in artikelen, dus het lijkt mij dat het moet kunnen
Maar zijn deze grafieken dan ook gemaakt met excel of komen ze via een ander programma die dat (wel) kan?

Ik zou niet weten of die profesionele grafieken met excel zijn gemaakt of niet. Aangezien excel zo veel kan en het symbool in de Y as de correcte manier is om zo'n grafiek weer te geven, lijkt het me dat het moet kunnen in excel.

Hoi rudi,

Dank je ik denk dat ik er met de link van je er wel uitkom.

Groeten,

Leander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan