Synaptics Touchpad werkt plots niet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdielissen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Geachte forummers,

Heb vorige week een mini laptopje gekocht (HP mini 110-1100), met windows 7. starter.
Op en of andere manier werkt de mousepad niet mer en krijg ik hem niet meer werkend.

Ik heb de batterij eruit gehad. Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en er staat vermeld, apparaat werkt correct. Ik heb ook de fucntietoets fn f7 gebruikt zonder resultaat.

Voor dat ik terug naar de winkel gaan wil ik zeker weten dat het niet iets eenvoudigs is.
Kan iemand mij helpen?

Hoi,

Meest voorkomens is dat het programma voor de touchpad niet geladen is.
Of er is op de site van de fabrikant een nieuwer stuurprogramma voor Win7 aanwezig.
Als je hem nog maar zo kort hebt, zou ik ermee teruggaan naar de leverancier (als je hem niet on-line besteld hebt tenminste)

Beste Tee, bedankt voor je advies. Tem 1e zag ik dat ik niet had vermeld dat ik een externe muis eerst had aangesloten en vervolgens losgekoppeld. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken.

HewlettPackard gaf mij het volgende advies:
Geachte heer

Hartelijk dank voor het contact opnemen met de HP E-mail ondersteuning. Mijn naam is Marcel. Samen met u zal ik proberen het door u aangegeven probleem op te lossen. Uit uw e-mail begrijp ik dat het touchpad van de computer niet meer werkt. Het in/uit-schakelen lijkt geen verschil te maken. In het apparaatbeheer wordt aangegeven dat het touchpad correct werkt.

Dat is zeker en vervelende situatie. Als eerste zou ik willen vragen of u een externe muis gebruikt. In dat geval kunt u deze eens uittrekken. Veel drivers van tegenwoordig schakelen het interne touchpad uit, zodra er een externe muis wordt gedetecteerd.

Als het nog niet werkt als u geen externe muis heeft aangesloten

Heeft u al eens gekeken in de instellingen van de muis c.q. touchpad? Deze vindt u via Start -> Configuratiescherm -> Pictogramweergave -> Muis.

U kunt hierin het beste eens controleren of het touchpad wel is ingeschakeld.

Mocht er uiteindelijk niets werken, dan kunt u eens een herinstallatie van het systeem proberen door tijdens het starten herhaaldelijk op F11 te drukken. Volg na het starten van het installatieprogramma de instructies op het scherm op. De computer wordt dan in de fabrieksstand geïnstalleerd, en dan moet het probleem verholpen zijn.

Als dat niet het geval is, dan zou de computer nagekeken moeten worden.
[

Ik ben een beetje traag met mijn reactie, want mijn zoon bleek het laptopje meegenomen te hebben. De touchpad bleek ook weer te werken. Het rare is dat ik de muis ook losgekoppeld heb en de touchpad toch niet werkte. Waarschijnlijk ben ik te snel geweest en had het laptopje even de tijd nodig om te beseffen dat de muis er niet meer aanzat.

Dus problem solved.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan