Synaptics touchpad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huckley

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Beste forum leden,

ik heb geen gerelateerd topic kunnen vinden dus vandaar hier geplaatst.
Op mijn HP Pavilion dv6500 Notebook PC 32-bits Windows Vista Home Premium,
heb [had] een Synaptics touchpad dat wil zeggen het werkt nog wel anders kon ik niets zonder muis.
Maar in me taakbalk stond een icoon waar ik het touchpad mee kon instellen zodat de klik functie uit kon.
Maar die is verdwenen en ik kan nergens iets terug vinden van die snelkoppeling ook niets van Synaptics onder programma’s of via zoek opdrachten.
Nu heb ik een site van Synaptics bezocht en zou daar “ Synaptics touchpad Scrybe “
kunnen instaleren maar die is zo uitgebreid dat ik het liever bij de oude zou laten.
Op beven genoemde site vindt ik de oplossing niet herkent iemand dit probleem en zou me kunnen helpen.

bvd. met vriendelijke groeten,
Piet Hollander

Hai,

ik denk eerlijk gezegd dat de software er nog wel op staat. Mocht hij er nog opstaan dan kun je hem vinden in je configuratie scherm. klik even op "klasieke weergave". wanneer je hem hebt gevonden kun je in het control panel van synaptics touchpad ergens aanvinken dat je het icoon wilt weergeven in de taakbalk.

mocht je hem niet kunnen vinden kun je hem met deze link weer downloaden en installeren(deze is voor vista, ik neem aan dat je dat hebt):
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...dlc=en&lc=en&os=2093&product=3380544&sw_lang=

mocht je geen vista hebben of zelf eens een kijkje willen nemen, voor dit soort dingen ga je naar de HP website. je kiest voor ondersteuning en drivers en vult dan je notebook model in.

suc6!

Beste ScorpionX,

als eerste ben ik op de site van HP wezen kijken want daar was ik nog niet opgekomen.
“By the way” een handige site leek me.
Maar uitgerekend mijn product HP Pavillion dv6500 vind ik niet, was dus zeer verbaast dat ik via jouw link wel op de gewenste site kwam.
Als ik mijn product intyp krijg ik een lijst die begint met dv6550 maar verder het zelfde uitziet.

Via jouw link heb ik de download gebruikt en vervolgens de wizzard gevolgd kreeg de melding dat het programma al geïnstalleerd was.
Ben toen eerst weer gaan zoeken of ik het programma kon vinden in configuratie scherm klassieke weergave, staat niets van Synaptics of touchpad en als ik op muis klik krijg ik de volgende mededeling “Kan geen verbinding maken met het stuurprogramma van het Synaptics-stuurprogramma” en als ik een ander PS/2 aanwijsapparaat heb geïnstalleerd dat ik Synaptics moet verwijderen.

Maar ik heb geen ander apparaat aangesloten toen ben via computer / eigenschappen op instellingen wijzigen geklikt en bij Systeemeigenschappen en Hardware apparaat beheer gaan kijken en daar op Muizen en andere aanwijsapparaten geklikt en dan komt er wel Synaptics PS/2 Port TouchPad.

Onder algemeen “apparaat werk correct” maar dat doet het dus niet.
Dan zie ik onder “stuurprogramma dat de leverancier Synaptics is en de datum 27-5-2010 en Stuurprogramma versie: 15.0.17.4 Digitaal ondertekent door: microsoft windows hardware compatibility plublis.
Maar die datum verbaast mij want ik heb deze laptop al van 2007 en al die tijd tot voor kort heeft het gewerkt en ben me niet bewust van een update of iets dergelijks tot betrekking Synaptics.
Onder Broninstellingen: Brontype IRQ / Instellingen 0x0000000C (12) voor IRQ staat een blauw rechthoekje met 5 pinnetjes boven en onder.
De lijst met conflicterende apparaten zegt: geen conflicten.

Details van het stuurprogrammabestanden geven allemaal een groen vinkje wat me opvalt dat niet alle C:\Program Files\Synaptics\Syn TP\enz.
een leverancier wordt weer gegeven.
Stuurprogramma bijwerken levert ook niets op het zegt dat het geen ‘nieuwer”programma kan vinden.
Na dit allemaal bekeken te hebben heb ik weer via jouw link naar de download gegaan en bij de vraag of ik het programma wilde overschrijven ja geklikt.
Toen kreeg ik een mededeling in een klein tabblad met een roodkruis: sp4D2F.tmp H.P compani, kan geen specifiek installatieprogramma voor het besturingssysteem vinden.

Als laatste heb ik bij Eigenschappen van de muis/apparaatinstellingen gekeken en op Apparaten herstellen geklikt wat na enkele seconden een soort ping geluid gaf maar verder niets.
Ook hier zie ik weer dat het apparaat is ingeschakeld: Ja Naam: Synaptics TouchPad v6.3 Poort PS/2
Ik noemde in me topic dat m’n icoontje voor het programma weg is, wist niet dat je dat een Systeemvakpictogram noemde.

Daar zijn drie opties: verwijderen, statisch in taakbalk en geanimeerd systeemvakpictogram in taakbalk, maar die kan ik niet aanvinken.
En de site van Synaptics zelf levert me ook geen resultaat.

Je ziet ik heb van alles geprobeerd ik ben wel al jaren een gebruiker van een pc maar veel verstand heb ik er niet van ben dan ook nog nooit in deze laptop zover aan zoeken geweest omdat ik eigenlijk sinds 2007 geen problemen ondervonden heb met vista al klinkt dat in de meeste mensen hun oren onwaarschijnlijk.

Maar misschien is dit ook wel belangrijk om te weten, m’n eerste probleem met dit systeem dook op toen ik van mijn Samsung telefoon de installatie cd wilde gebruiken dat weigerde Vista, m’n oudere pc XP ging goed en op een Windows 7 systeem uitgeprobeerd ook niet.
Toen heb ik nogmaals de cd geprobeerd en kwam toen bij een optie om online naar het stuurprogramma te zoeken toen slaagde ik er wel in.

Later viel het me op dat cpu gebruik bij weinig actie toch hoog was en het Ram geheugen hoger werd.
CCleaners er op los gelaten van AVG naar Vipre overgestapt (twee weken op proef)
Malware Fighter en Malwarebytes geïnstalleerd.
En Online laten scannen met eigen scanner uitgeschakeld.

Toen bleek dat via Samsung een TrojanWorm was binnen geslopen.
Dit is na alle programma’s uitgevoerd verholpen.
En uiteraard het stuurprogramma van Samsung onmiddellijk verwijdert.
Het enige wat ik nog niet gedaan heb is een HijackThis-log geplaatst.

Maar daar zal ik me systeemvakpictogram niet me terug krijgen dus wat kan ik nog doen?

Beste ScorpionX,

ik ben ondertussen terwijl ik ingelogd was naar “home” gegaan en daar naar mijn berichten uit het verleden bekeken.
Daar zag ik dat ik op 11 juli 2005 een soort gelijk probleem had met m’n Dell Notebook.
Eagle Creek adviseerde me toen deze link: http://www.synaptics.com/support/links.cfm
En dacht probeer eens en het lukte in één keer.
Na opnieuw opgestart te zijn ben ik weer naar dat topic uit 2005 gegaan om nogmaals de link te bekijken maar die werkt niet meer hoe dat kan is me ook een raadsel.

Maar in elk geval heb ik m’n Systeemvakpictogram weer terug,en het is een uitgebreidere versie die ik wel op de Site van Synaptics had gezien maar ik wou eigenlijk de gewone versie terug hebben.
Maar de nieuwere versie “Synaptics | Scrybe” is zeer gebruiksvriendelijk en voor een leek als ik is dat zeer prettig.
Eind goed al goed!
Nu nog even kijken hoe ik dit topic als opgelost moet aan vinken.
Ik wil je in elk geval bedanken voor het meedenken.
Met vriendelijke groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan