syncback : bewaart dit ook oudere backups?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik ben teleurgesteld in een professioneel backupprogramma. Over Cobian ben in evenmin tevreden omdat het geen doen is om oudere backups te doorzoeken. soms gaat er wel eens iets verloren en dan wil ik graag verder terug. kan dat wel bij syncback? ik heb de indruk van niet....

Dat ligt waarschijnlijk niet aan je backup software, maar aan je wensen. Als ik het zo lees wil je documenten archiveren. En daar is backup software maar ten dele voor geschikt.

o dat verandert de zaak. backuppen is niet hetzelfde als archiveren? het gaat om gewijzigde versies van worddocumenten. wat kan ik dan beter gebruiken? moet ik toch aan Acronis?

Ik zal het toelichten. Een backup is bedoeld voor noodgevallen en met een backup herstel je de stand zoals die was op het moment van de backup. Een map of bestand dat verwijderd wordt zal niet door de backup worden opgemerkt en ongemerkt verdwijnen. Als je iets dus voor langere tijd wilt bewaren en zeker wilt zijn dat dit niet verdwijnt dan heb je dus iets ander nodig. Hiervoor bestaat inmiddels archiveringssoftware. Deze wordt voorlopig alleen nog door de grote bedrijven gebruikt. Maar zoals je zelf al aangeeft is er ook nog een derde variant op dit thema. En dat is versiebeheer.

En inderdaad. Acronis ondersteunt versiebeheer.

tja, het probleem is dat met Acronis niet uit de voeten kan, nog afgezien van het feit dat het de performance van mijn pc dramatisch verlaagd.
waar vind ik meer over versiebeheer. kan dat ook in Word2010? als dat zo is, hoe kan ik dan versies (automatisch) opslaan?

@htil, gaan we gewoon hier verder.
Je kunt in Acronis bij opties instellen welke priority je wilt gebruiken.
Hoe hoger je die zet, hoe trager je machine wordt.

Dus zet de priority op zijn laagst, dan zul je merken dat je machine ( weliswaar langzamer ) redelijk functioneert.

De verwarring die we af en toe hebben zal liggen aan het feit dat jij versie 2013 gebruikt. Ik doe het nog met 2011.

leuk je weer te treffen! je houdt alles goed in de gaten merk ik.
ik ben er gewoon niet uit. had ik toch maar versie 2011 genomen...

waar ik almaar niet in slaag is om zichtbaar te krijgen wat er nu precies gebackupped is. ik begrijp dat dit iets is voor versiebeheer. maar dat heb ik op acronis ook nog niet gevonden...

weet je, het simpele programma Cobian Backup maakt we een soort van versiebeheer aan. Maar het probleem is daar met name dat het bijna niet mogelijk is te zien wat er allemaal opgeslagen is. iedere backupronde maakt ie nieuwe mappen aan (elk uur dus), maar die blijven leeg als er geen mutaties zijn. ik had gehoopt dat Acronis op dit punt beter zou werken.

De pc wordt echt retetraag, ik kan bij het opstarten van het programma daarna enige tijd gewoon niks doen, alles lijkt even bevroren.

en prioriteit kan ik evenmin vinden: er is iets mafs ik heb engelse versie maar nederlandse helptekst. Die heeft het over een tabblad prestaties maar in software zit niks dat daar (in het Engels dus) op lijkt.

Als je een backup instelt kun je ( zeker in de versie die jij gebruikt ) de priority aangeven. ( zie bij het instellen de opties die geboden worden ) Even de tabbladen bovenin doorlopen.
Je kunt er ook aangeven of je evt. een reservecopie ergens wilt plaatsen. ( zekerheid voor alles )
Bij mijn versie heb ik ook Nederlandse helptekst, maar ik prefereer de Engelse.

Op de site van Acronis vindt je een schat aan informatie, en met een licentie kun je gebruikmaken van de helpdesk.
Als je een backup voltooid hebt met de juiste mappen die jij wilt, zie je in het logboek of evt. na het backuppen een boodschap dat je backup goed ( of niet ) voltooid is.

Ik heb geen idee hoe het met je Engelse kennis is, maar als je er een beetje mee overweg kunt heb ik een heel mooi forum voor je :
http://forum.acronis.com/

Succes

PS. Kijk hier eens naar : http://forum.acronis.com/forum/9410

Ong. hetzelfde als ik al aangaf.

Laatst bewerkt:
ik kan in mijn versie nergens een priority aangeven.
ik zoek nog even uit of ik niet beter met versiebeheer aan de slag kan.
toch bedankt voor al je moeite!

nu ik je toch aan de lijn heb: ik ga binnenkort met vakantie en wil voor alle zekerheid een backup maken van de hele schijf (tenminste wat betreft de bestanden die erop staan. dat kan met windows backup. Maar is Acronis misschien beter en sneller?

Als je F11 hebt ingesteld bij het opstarten, zodat je nog voor je OS in Acronis komt en van daaruit je hele disk kloont, ben je sneller dan met Windows backup daar er dan geen andere processen meedraaien.
Maar allebei de manieren nemen tijd, misschien een uur verschil of iets dergelijks. Wat maakt dat uit ?

Daar ik altijd Acronis gebruik kan ik je daarover geen uitsluitsel over geven.

Acronis en ik hebben geen goed huwelijk denk ik.
Jij kunt mij niet echt helpen omdat jij een oudere versie hebt, denk ik/
Hoe ik prioriteit moet instellen (#9): geen idee.
nu startte ik Acronis weer op omF11 functie te ontdekken. Het duurt een eeuwigheid voor Acr is opgestart en als ik via het helpvak F11 intyp, duurt het wachten eindeloos totdat ik melding krijg dat Acronis niet meer reageert. Volgens taakbeheer is er nog ruim genoeg processorcapaciteit en ook ruim genoeg geheugen.
ik denk dat ik, voordat ik een ontevreden gebruiker wordt, er maar mee ga stopppen. Jammer van de centen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan