Synchronisatie probleem Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

NukeLed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Bij een klant loop ik tegen het volgende probleem aan.

Gebruiker X maakt gebruik van Offline bestanden op zijn laptop zodat hij ook ergens anders zijn werk kan doen. De gebruiker heeft enkele mappen die hij offline gebruikt. (Deze mappen staan op een Windows 2003 Server.)
- Map 1
- Map 2
- Map 3
- Map 4

Nu is het zo dat Map 1, 3 en 4 goed gaan met de synchronisatie. Echter map 2 geeft problemen.
In deze map verschijnt een map genaamd: PR871~1 Deze staat alleen maar op de laptop van Gebruiker X. (niet op de server, nergens te vinden) Echter heeft deze map dezelfde inhoud als de map Projecten2009 (op de server). Wanneer je de map PR87~1 verwijderd (knippen ivm problemen) dan verdwijnt er ook inhoud van de map Projecten2009?

Nu wou ik op de laptop het hele synchroniseren uitschakelen. Dus heb ik Offline Bestanden gebruiken uitgeschakeld. Daarna de laptop opnieuw opgestart en jawel, niks word meer gesynchroniseerd. Nu wou ik de synchronisatie weer inschakelen en opnieuw instellen en wat blijkt, de oude synchronisatie instellen duiken weer op :S

Hoop dat bovenstaande duidelijk genoeg is om het probleem te omschrijven.

1. Zorg er (veiligheidshalve) voor dat je de offline mappen met de server hebt gesynchroniseerd op de pc/laptop (indien nodig) én dat je daarna een backup maakt van die mappen op de server (om evt. dataverlies te voorkomen).
2. Volg de instructies op deze pagina om alle gecachete off-line bestanden en de bijbehorende instellingen te verwijderen op de laptop/pc. Ik denk dat je dit het beste kunt doen terwijl de laptop/pc niet verbonden is met het bedrijfsnetwerk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan