Synchronisatie Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Destroyme88

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo allemaal,

Sinds deze week ben ik weer begonnen met een opleiding.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Thuis gebruik ik eigenlijk altijd mijn desktop pc om op mijn studeerkamer.
Voor op school heb ik een kleine handige notebook gekocht waar ik tijdens de lessen aantekeningen mee kan gaan maken.

Nu kom ik thuis en moet ik alle gemaakte documenten op een usb-stick zetten en deze vervolgens op mijn deskop plaatsen.
Mijn vraag is of dit ook makkelijker kan.

Beide apparaten hebben windows 7 home Premium (laptop oorspronkelijk win 8, maar heb ik gedowngraded)

Graag hoor ik van jullie of dit mogelijk is en zo ja? hoe dan en met welke software.

Met vriendelijke groet,

Peter

Dan is Totalcommander DE oplossing.
Synchroniseert zelfs over het netwerk. De nieuwste versie overschijft de oudere versie van de te synchroniseren bestanden.
Steeds 2 mappen te zien.
Synchroniseert zelfs hele mapstructuren.
Een must voor jou probleem.
Wel rekening houden met rechten (delen van mappen)

Laatst bewerkt:
Makkelijker misschien niet, maar wil je dat alles gedeeld wordt?
Kijk eens naar dat "veilige" apple gedoe. gekraakt.
Wat niet op het net staat, kan daar ook niet gekraakt worden.
Moet nog zien wie mijn computer kraakt als hij uit staat. :d

Tja, alles kan gehackt worden natuurlijk. De vraag is of je dan maar niks meer moet gebruiken.....
Vraag me af of iemand interesse heeft in school documenten dan.

Maar goed, ik gebruik Google Drive naar volle tevredenheid alweer een hele poos en adviseer het dan ook.

Moet nog zien wie mijn computer kraakt als hij uit staat.
Als je een trojan aan boord hebt maakt dat niet veel uit, communicatie kan altijd afgeluisterd of onderschept worden of het nu om telefoon- of internetverkeer gaat.
Als je dat niet wilt kun je nooit meer online gaan, geen telefoon gebruiken etc.
De kans dat een hacker zich gaat vergrijpen aan een paar schooldocumenten is uiterst klein en niet interessant, daar verdienen ze geen geld mee.
Het digitale bankverkeer is veel interessanter, om mijn cloudopslag maak ik me in ieder geval geen zorgen, er staan geen confronterende foto's op en ook geen wachtwoorden. :P
Als ze de communicatie van premiers en presidenten kunnen onderscheppen waar moeten wij ons dan zorgen over maken?
Privacy is tegenwoordig geen issue meer, je moet alleen opletten wat je wel en niet deelt op het www.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je zoveel opties nodig hebben ?
Je maakt op school een documentje, slaat hem gewoon op in de Google Drive map en klaar ben je. Kom je thuis staat hij daar ook :thumb:

Het web en met name Google doet dit niet voor niets.
Verder weet Google al teveel van me, dus mijn spullen en gegevens hebben niets op het web te zoeken.
Dergelijke firma's pushen dat hard genoed en dat geeft te denken. In die wereld gaat zelfs de zon niet voor niets op.

Je internetprovider is anders ook wettelijk verplicht de data die je verstuurd 2 jaar te bewaren. ;)

Laatst bewerkt:
Dat doen ze omdat ze moeten. Die kosten zouden ze zich graag besparen.

Toch jammer dat dan niet de een of ander die een of andere claud probleem heeft de data via de povider alsnog terug kan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan