Synchronisatietrubbels blu-ray

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lauke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauke

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Synchronisatietrubbels blu-ray (meedenken aub)

Hallo,

Ik heb sinds kort synchronisatieproblemen met sommige blu-rays :(.

Mijn componenten: Nieuwe tv, nu full-HD ipv HDready, daar heb ik ook nieuwe HDMI kabels (Monster) bij gekocht die zijn voorbereid voor 3D, mijn versterker een pioneer VSX917, mijn Blu-Ray speler een LG BD370. De speler is aangesloten via de HDMI-in op de versterker en dan via HDMI-out (op de versterker) naar de tv.Het geluid gaat via een coax kabel omdat mijn versterker geen geluid van de HDMI kabel oppakt maar alleen doorsluist naar de tv.

Het verhaal: Stop een (goedkope) blu-ray in de speler, en het geluid is niet synchroon met het beeld. Heb mn oude kaberls ertussen gedaan en het probleem blijft bestaan. Als ik het geluid van de tv aanzet krijg ik een soort echo, het geluid via de versterker naar de tv is dus wel synchroon. Als ik de blu-ray AVATAR in de speler stop is het geluid wel synchroon (tenminste de 5 minuten die ik heb gekeken toen ik het aan het testen was).

Her rare van het verhaal vind ik dat het tot mn oude tv nooit geweest is.
Kan het liggen aan het verstellen van mijn HDMI out van de speler van 50hz naar 24hz beeld??

Weet iemand een oorzaak, en wat ik daaraan kan doen??

alvast dank voor de hulp

Lauke

Edit:

Het laat me toch niet los, ben gisteravond nog met kabels aan het wisselen geweest. Heb de blu-ray rechtstreeks in de tv geplugt met HDMI, en het geluid ipv via coax met een optische kabel naar de versterker, weer geen verschil.
Met de instellingen van de bluray zitten vogelen, heb onder andere 'dts hercodering' verzet naar 'pcm-multichannel', ook dit gaf geen verschil. Andere Blu-ray erin, loopt het geluid wel synchroon........

Gek word ik ervan...:mad:

Ik ga bijna denken dat het aan de blurayspeler ligt, maar waarom heb ik daar dan nooit eerder last van gehad??

Nou ja, ik hoop dat ik hier nog enkele mee denkende reacties krijg. Alle reacties zijn welkom, iemand nog een idee, want ik weet het niet meer??

Laatst bewerkt:
Het probleem is inmiddels bekend, maar er is dus kennelijk geen oplossing voor.......:confused:

Ik kreeg namelijk van Pioneer het volgende mailtje:

---
De vertraging in het geluid komt als combinatie tussen verschillende audio
componenten naar voren. Hier is de VSX-917V-K niet op voorbereid om dit te
kunnen corrigeren. Latere modellen hebben deze correctie wel.

Het komt voor dat er labels zijn die hier geen probleem mee hebben. Dit
ligt aan de audio codering van de betreffende schijf. Wij hebben hier helaas
geen oplossing voor.
---

Daar kan ik het dan weer mee doen :(:(

Of is er hier iemand die nog een idee heeft??

Het probleem is inmiddels bekend, maar er is dus kennelijk geen oplossing voor.......:confused:

Ik kreeg namelijk van Pioneer het volgende mailtje:

---
De vertraging in het geluid komt als combinatie tussen verschillende audio
componenten naar voren. Hier is de VSX-917V-K niet op voorbereid om dit te
kunnen corrigeren. Latere modellen hebben deze correctie wel.

Het komt voor dat er labels zijn die hier geen probleem mee hebben. Dit
ligt aan de audio codering van de betreffende schijf. Wij hebben hier helaas
geen oplossing voor.
---

Daar kan ik het dan weer mee doen :(:(

Of is er hier iemand die nog een idee heeft??

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan je erbij neer te leggen. Misschien is het een optie om de Blu-ray te rippen en dan via streaming naar de TV te sturen via een mediaplayer of iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan