synchroniseren met outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

mereltje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2005
Berichten
83
ik werk met een laptop extern en intern. om gewoon te kunnen werken, worden mijn bestanden gesynchroniseerd. dit heeft altijd gewerkt tot vandaag,

ik krijg nu de melding dat .pst bestanden niet gesynchroniseerd kunnen worden.

dit is echter wel noodzakkelijk om van mijn mail altijd een back-up te hebben.

ik werk met outlook 2003 op een Win XP pro machine.

Wie kan mij helpen
 
Hoi,

Je krijgt w.s. geen antwoord omdat de info die je geeft té beperkt is om een zinnig antwoord te kunnen geven.
Werk je thuis (s.a.) en op je werk (netwerk)?
Sinds wanneer gaat het mis en wát is er gewijzigd in de tussentijd.
En zo zijn er nogal wat maar-en ......

Tée
 
ik werk zowel thuis als op kantoor. wanneer ik op kantoor kom worden alle bestanden gesynchroniseerd naar de server. dit kunnen we doen door alle mappen die gesynchroniseerd moeten worden, offline beschikbaar te maken. alle bestanden worden gesynchroniseerd, alleen bij de .pst bestanden geeft het problemen.
tot vandaag heeft het altijd gewerkt. sinds vandaag krijg ik de melding dat .pst bestanden niet offline beschikbaar gemaakt kunnen worden en ook het synchroniseren doet hij niet meer.

we maken gebruik van internet mail.
 
Hoi,

Dus ligt de oorzaak in 'iets' dat in de tussentijd is veranderd/gewijzigd.
Wellicht in de netwerkconfiguratie, op de mailserver o.i.d..
Kaboutertjes bestaan niet, dus jullie beheerder zal ongetwijfeld de oorzaak kunnen achterhalen.

Tée
 
dat zal dan ook een probleem zijn.
ik doe hier juist het beheer. alleen er is niks veranderd. dat maakt het juist zo vreemd.
 
Hoi,

.... en jij bent dat kabourtertje dan natuurlijk ook niet.

Synchronisatie van het .pst-bestand kan ook onmogelijk zijn, omdat - niet ingelogged in het netwerk - beide versies gewijzigd zijn.
De oorzaak kan zijn, dat - voordat je de notebook van het netwerk afkoppelde - géén synchronisatie heeft plaatsgevonden, en vervolgens stand-alone wijzigingen in de data van Outlook zijn aangebracht.
Bij de poging tot synchronisatie wordt nu herkend dat beide in de tussentijd zijn gewijzigd en kan geen synchronisatie plaatsvinden omdat geen keus kan worden gemaakt, één van beide bij te werken.

Je kunt het volgende proberen:
Zorg dat de notebook niet in het netwerk hangt.
- ga na welke wijzigingen het laatst hebben plaatsgevonden op de notebook, vanaf het moment dat de synchronisatie niet meer is gelukt en noteer dat ergens.
- zoek het bestand OUTLOOK.PST op de notebook op en geeft die een andere naam, bijv. OUTLOOK.BAK.
- Sluit nu de notebook aan op het netwerk en laat synchroniseren.

Ofwel de synchronisatie vindt weer plaats zonder dat je iets hoeft te doen, ofwel je krijgt de mededeling dat het bestand outlook.pst opnieuw wordt aangemaakt.

Tée
 
Merel,

Je reageert niet meer.
Mag ik aannemen dat je probleem is opgelost?

T.
 
nee dat is nog niet opgelost, ben nog druk bezig met het zoeken naar een oplossing..

ben even niet in staat geweest om online te kijken.
 
.pst bestanden worden door windows xp beveiligd en er wordt niet toegestaan om deze offline te kunnen gebruiken.

Ik heb de pst bestanden lokaal gezet en 1 maal in de week of vaker kopieer ik deze naar de server zodat we wel altijd een back-up hebben.

Ook is er wel een tooltje die automatisch een back-up maakt, maar zover ik gezien heb werkt dit niet, alleen wanneer je dit zelf aanzet en laat back-uppen.
 
Wellicht is dit iets om nog eens na te kijken.
Staat in de 'help' van Outlook 2003
 

Bijlagen

  • off line mappen synchroniseren.zip
    6,2 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan