synchroniseren op Bestandsniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
148
Beste mensen,

Ik heb een database draaien op meerder computers via replicas, werkt prima.

Nu heb ik een kennis die dezelfde database gebruikt, met zijn eigen records erin.

Ik ben de ontwikkelaar van het programma en hij een gebruiker ( met aparte records die niet door elkaar mogen gaan lopen!

Is er een mogelijkheid om de database te synchroniseren, waarbij de records Niet worden gesynchroniseerd of is er een programma voor die dat kan doen.

Het is op dit moment nogal een gedoe met de database leeghalen en zijn gegevens importeren in de nieuwe (geupdate) database?

Bij voorbaat dank

Gregor
 
Hallo Gregor,

je zult zelf de gegevens die je niet wilt synchroniseren moeten afsplitsen.
Beetje rare (in mijn ogen ongewenste) situatie trouwens ;)

Groet,

Tardis
 
synchroniseren

Beste Tardis,

Bedankt voor je reactie

Hoe kan ik ze afsplitsen??

de situatie is als volgt: ik heb een assurantie kantoor en de kennis heeft ook een assurantie kantoor(eenmanszaken), dan is het wel fijn dat hij niet in mijn klanten kan gaan lopen graven en ik niet in zijn klanten, vandaar!

Groet

Gregor
 
Hallo Gregor,

feitelijk heb je het over 2 aparte databases.
Ik begrijp je vraag dan ook niet.

Groet,

Tardis
 
synchroniseren

Beste Tardis,

Ik zal de situatie verduidelijke: ik heb thuis meerder replicas draaien, deze zijn voor mij alleen als backup en om te gebruiken op een andere computer, deze hebben niets te maken met de database van de kennis.

De kennis heb ik een lege versie van mijn database gegeven en deze heeft hem gevuld met zijn gegevens.
Ondertussen ben ik nog steeds de database aan het verbeteren en aanpassen, nu heb ik natuurlijk geen zin om bij beide databases dezelfde aanpassingen handmatig te gaan doen, ik doe dit bij mijn eigen database en wil de veranderingen ook automatisch kunnen toepassen op zijn database zonder dat ik zijn gegevens moet gaan importeren en exporteren (de Database bevat 15 tabellen dat kost mij teveel tijd)

in onderstaande artikel hebben ze het over synchrtoniseren op bestands niveau en niet op record niveau: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=170444&highlight=terugdraaien+synchronisatie

alleen als je de linkk van zdnet.nl aanklikt krijg je niet het programmatje waar ze het over hebben maar, waarschijnlijk omdat de vraag toen al in 2004 gesteld was!

Dus mijn vraag is kan je 2 databases synchroniseren zonder de records te synchroniseren ??

Volgens bovenstaande artikel moet dit dus kunnen, alleen ik kan niet vinden Hoe

Groet

Gregor
 
De meest simpele manier lijkt me om een User_ID of zo aan elk record toe te voegen.

Op die manier kan je dan 1 database vullen met gegevens van meerdere gebruikers en bij verwerking filteren voor die gebruiker aan de hand van zijn User_ID. Dat zou volledig automatisch moeten kunnen zonder dat een gebruiker daar iets van merkt.

Wel zal je dan een inlogprocedure moeten gaan maken, zodat gebruikers ook daadwerkelijk een User_ID toegewezen krijgen en dat dat User_ID ook authenticatie heeft om te werken.

(ik programmeer zelf niks, maar dit lijkt me een logische stap als je richting Multi-user wilt)

Dus mijn vraag is kan je 2 databases synchroniseren zonder de records te synchroniseren ??
synchroniseren = gelijkmaken, dus dan is het geen synchroniseren meer. Je wilt niet synchroniseren, je wilt in 1 database meerdere gebruikers de mogelijkheid geven om te werken en daarbij toch hun prive-deel beschermen voor de andere gebruikers. zie boven.
 
Laatst bewerkt:
De simpelste manier is om je data en je logica te scheiden.
Stop al je tabellen in één mdb.
De rest (queries, formulieren, rapporten etc) komt in een tweede mdb.
Vervolgens koppel je de tabellen uit de eerste mdb in de tweede mdb.
Dat doe je door in de tweede mdb in het database versie tab tabellen met de rechtemuisknop voor tabellen koppelen te kiezen en dan de wizard te volgen.

Dan is het simpel om alleen de logica van je toepassing te vervangen. Je hoeft dan alleen de tweede mdb maar te vervangen, met de gegevens heb je dan niets meer te maken.
 
Hallo Gregor,

je hebt het dus over versiebeheer.
Splits de toepassing in een frontend en backend.
Distribueer een nieuwe versie van het frontend als je daarin wijzigingen hebt aangebracht.

Wijzigingen qua gegevenstructuur (=wijzigingen in je backend) wordt een lastiger verhaal.
Daarvoor zul je met VBA aan de slag moeten.

Groet,

Tardis
 
Goed zo Tardis! Tegelijk met hetzelfde plan komen:thumb: :D :cool:
Moet nu wel duidelijk zijn!
 
Hallo Bartuls,

ik zie dat je redelijk thuis bent in Access :D
Spot on :thumb:

Groet,

Tardis
 
synchroniseren

Kijk now we are talking,

Ik ga hier eens even diep over nadenken en kijken hoe we het gaan toepassen!

In iedergeval allemaal bedankt voor de snelle reacties

Groet

Gregor
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan